به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر صبح سه‌شنبه در آئین افتتاحیه این آزمون انتخاباتی اظهار داشت: برای نخستین بار پارلمان دانش آموزی استانی تشکیل می‌شود.

محمود حسنی توابع خاطرنشان کرد: در مجمع عمومی که با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای شوراهای دانش آموزی تشکیل می‌شود، هفت دانش‌آموز پسر و هفت دانش‌آموز دختر با آرای اعضا مجمع به عنوان اعضا شورای دانش آموزی استان انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر ادامه داد: هیئت رئیسه شش نفره این شورا، به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز منصوب می‌شوند.

وی افزود: ۱۴ عضو شورای دانش آموزی استان و ۳۶ رئیس شورای دانش آموزی شهرستان‌ها و مناطق، نخستین پارلمان دانش آموزی (مجمع مشورتی) را تشکیل می‌دهند. همچنین در این مجمع، دو نماینده استان در مجلس دانش آموزی نیز انتخاب می‌شوند.

در پایان پس از رأی گیری و شمارش آرا، بردیا صغیری از بوشهر، امیر اسکندر اسکندری از کنگان، محمد قاسمی و ابوالفضل زارعی از دشتستان، محمدرضا تنو از دیر، علیرضا حاجی پور از آب‌پخش، مهدی سازگار از شبانکاره، کیمیا غلامی از گناوه، فاطمه گرمسیری، مهتاب بوستانی و آناهیتا ابوالفتحی از دشتستان، ریحانه دشتی فر از بوشهر، حنانه صمصامی منفرد از جم و شقایق صداقت از تنگستان به عنوان اعضا شورای دانش آموزی استان انتخاب شدند.

همچنین بردیا صغیری و کیمیا غلامی که بیشترین رأی را کسب کردند، موفق به راهیابی به دهمین دوره مجلس دانش آموزی به نمایندگی از استان بوشهر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.