اسکندر پاسالار روز سه‎شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت احوال افزود: سکونت محور شدن یکی از خدمات ثبت احوال است که با این اقدام طی مسافت طولانی توسط شهروندان برای دریافت خدمت از ثبت احوال حذف شده است.

وی بیان کرد: در گذشته برای تعویض یک شناسنامه ساده باید مردم فرسنگ‎ها مسیر را طی می‏‌کردند تا به شهر محل تولد و صدور شناسنامه مراجعه و اقدام‎های هویتی خود را انجام دهند اما اکنون در محل سکونت آنها این خدمات قابل ارائه است.

پاسالار ادامه داد: به تازگینیز بحث صدور کارت هوشمند ملی به عنوان یک کارت  ایمن و زیرساختی مطرح است که به کمک این کارت هوشمند و ارتباط برخط دستگاه‎های اجرایی با پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال کمک شایانی است تا تمام اطلاعات فیزیکی و کاغذی را به فراموشی بسپاریم.

وی افزود: به هر دستگاهی که مراجعه می‌شود انبوهی از کپی و تصاویر مدارک هویتی شامل کپی صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی می‎گیرند که در این رابطه کارت ملی هوشمند کمک می‌کند تا خدمات فیزیکی و کاغذی را به دست فراموشی بسپاریم.

پاسالار ادامه داد: سازمان ثبت احوال اکنون مورد وثوق و اعتماد مردم است که بیشترین مراجعه مردمی را بین دستگاههای اجرایی دارد و برابر افکار سنجی‎ها در سال گذشته بالاترین امتیاز را در راه انداختن کار مراجعان به خود اختصاص داد.

وی یادآورشد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی خدمات ثبت احوال  به منظور تحقق حقوق شهروندی  و ارائه خدمات سریع‌تر به  بخش خصوصی واگذار شده که در این راستا اکنون ۲۷ دفتر پیشخوان شهری و ۱۰ دفتر آی.سی.تی روستایی به هم استانی‎ها خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.