سید محمد صادق هاشمی روز شنبه در حاشیه سمینار تخصصی بررسی رژیم‌‎های تغذیه رایج در بدن‌سازی در بوشهر درگفت و گو با ایرنا  افزود: همچنین فعالیت باشگاه‎های بدن سازی هزینه‌های مربوط به سرگرمی‌های غیرسالم را کاهش می‎دهد زیرا وقتی فردی به ورزش می‌پردازد، به طرف آلودگی منفی نمی‌رود.

وی بیان کرد: ورزش هم لذت دارد و هم سرگرمی مثبت است  و فرد با مزیت‌های سلامتی ناشی از ورزش می‎تواند از هزینه درمانی معاف و ذخیره درآمدی داشته باشد.

هاشمی یادآور شد: بهترین سن برای فعالیت در باشگاه‎های بدن سازی و پرورش اندام از ۱۵ تا ۶۴ سالگی است.

وی ادامه داد: پدیده چاقی و اضافه وزن سلامتی افراد را دچار خطراتی می‌کند که افراد برای رفع این معضل اقدام به کاهش وزن با هدف زیباسازی اندام می‌کنند.

هاشمی بیان کرد: این روند کاهش چربی و کنترل وزن علاوه بر زیبایی اندام به صورت همزمان به بهبود وضعیت سلامت آنان نیز کمک می‌کند.

وی گفت: برای تحقق این مهم مربیان زبده و متخصص باشگاه‌ها با برنامه‌های ورزشی و توصیه های غذایی افراد مواجه با افزایش وزن را برای رسیدن به هدف کاهش چربی بدن کمک کنند.

هاشمی ادامه داد: در این زمینه باید دانش مربیان ارتقا یابد تا بتوانند با بهترین، جدیدترین و سالم‌ ترین روش‌ها به کاهش وزن افراد کمک کنند.

وی اظهار داشت: در این ارتباط  فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام با هدف افزایش آگاهی مربیان، با بهره‌گیری از ظرفیت مدرسان دانش روز را به آنها منتقل می‌کند تا مربیان با این دانش روز بتوانند هر چه سریع و درست‎تر به ورزشکاران و عامه جامعه برای کاهش وزن و چربی بدن کمک کنند. 

هاشمی در ارتباط با رژیم‎های غذایی نامناسب بیان کرد: رژیم غذایی نامناسب کاهش وزن افراد را کوتاه مدت کرده و بعدها در بلند مدت آنها را دچار افزایش وزن بیشتری کند که این نوسان و اضافه وزن بیشتر از گذشته خواهد بود و آنها را به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌کند.

هاشمی تاکید کرد: همچنین وجود برخی موارد افراطی در رژیم غذایی فشار روی کلیه‌ها ایجاد و برخی از این رژیم‎های غذایی نامناسب وزن بدن و نمک آن را بیش از حد کاهش داده که این روند ایجاد مشکل می‎کند.

وی یادآور شد: برای بانوان رژیم های غذایی نامناسب باعث پوکی استخوان و مشکلات جنسی شده و از لحاظ ظاهری و پوستی و مو آنها را دچار مشکلاتی از جمله از دست دادن عضله می‌کند که این خود از معایب رژیم های غذایی غیر استانداد است.

هاشمی اظهار داشت: در کل دنیا بهترین جایی که فرد می‌تواند به تناسب اندام ایده‎آل و آمادگی جسمانی مناسب برسانند باشگاه‌های ورزشی است.

وی گفت: به ورزشکان برای کار در باشگاه و رسیدن به اهداف ایده آل بدنی خود توصیه می شود ورزش و تغذیه را با هم داشته و تغذیه را اصلاح کنند.

هاشمی عنوان کرد: بر خلاف تمام نقاط دنیا در ایران تنظیم برنامه غذایی از سوی مربیان غیرقانونی است، این در حالی است که افرادی که به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تمایل ندارند مستقیم به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

وی گفت: عمده تخصص کارشناسان و متخصصان تغذیه رژیم درمانی بیشتر مرتبط به درمان بیماری‌های مانند دیابت، تیروئید و فشار خون است.

هاشمی ادامه داد: با این حال افرادی که تنها به فکر درست کردن استایل خود هستند تمایل ندارند پیش متخصصان تغذیه بروند و باشگاه ها نیز از این کار نهی شدند.

وی اظهار داشت: این روند باعث می شود افرادی که به باشگاه می آیند همزمان با ورزش خود نتوانند از مربی رژیم ایده آل غذایی خود را دریافت کنند و این در شرایطی است که به مربیان باشگاه‌ها در حد اطلاعات موردنیاز آموزش تغذیه داده شده مگر اینکه کارشناس تغذیه معلومات مربیگری یاد بگیرند و بتوانند برای ورزشکاران برنامه ورزشی و رژیم غذایی را تلفیق کنند.

هاشمی تاکید کرد: ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند با چند متخصص کنار هم کار کنند ولی برای یک فرد عادی از لحاظ بودجه‌ای امکان کار با چند متخصص به صورت  همزمان وجود ندارد.

سمینار تخصصی بررسی رژیم های غذایی رایج در بدن سازی با حضور بیش از۲۵۰ ورزشکار از استان های بوشهر و فارس به میزبانی هیات بدن سازی و پرورش‌اندام استان بوشهر برگزار شد.

رئیس هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: آموزش از اولویت های مهم و راهبردی هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر است.

روح الله نصرتی افزود: در این ارتباط تا پایان سال بر حسب نیاز ماهانه سمینارهای مختلفی برای ورزشکاران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از همه ورزشکاران و مربیان انتظار است که در این سمینارها حضور داشته باشند زیرل این سمینار به ارتقا سطح کار آنها کمک وافری می‌کند.

نصرتی ادامه داد: در بحث مکمل‎های بدن سازی نیز نظارت لازم بر فعالیت باشگاه آغاز شده تا از عرضه احتمالی مکمل های غیرمجاز به ورزشکاران جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.