پرویز دانش پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با این میزان اعتبار هشت پروژه در خصوص اصلاح و احیای مراتع در ۳۲ نقطه از مراتع شهرستانهای کنگان، دیلم، دشتستان و دیر اجرا می‌شود.

وی  این پروژه‌ها را شامل احداث مخازن آب و سطوح عایق برای آب آشامیدنی دام و دامداران، چاله‌های فلسی کوچک همراه با بذرکاری، هلالی‌های آبگیر همراه با بذرکاری و بوته‌کاری برای مدیریت روان‌آبهای ناشی از بارندگی و تقویت پوشش گیاهی،کپه کاری برای تقویت ذخیره بذری خاک و استقرار بوته‌های مرتعی، حفاظت و قرق عرصه‌ها عنوان کرد.

این مقام مسوول اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها می‌توان به افزایش تولید علوفه و بهبود پوشش گیاهی و افزایش ذخیره آب در خاک امیدوار بود که این امر می‌تواند در زندگی بهره‌برداران عشایری و روستایی تاثیر مثبتی بگذارد.

دانش‌پور گفت: باتوجه به مساعد شدن هوا و پس از اولین بارندگی پروژه های اصلاحی و احیای مراتع استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی یادآورشد: مراتع یکی از اکوسیستم‌های مهم زیستی است که تامین کننده علوفه و دام دامداران، حفظ کننده آب و خاک و تنظیم  و تعدیل کننده هوا برای زندگی است.

دانش پور اظهارداشت:پوشش گیاهی موجود در مراتع به کنترل روان آب‌ها و جلوگیری از سیل کمک میکند و سرسبزی مراتع در تولید اکسیژن موثر است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این استان یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۹۹۵ هکتار مرتع و هفت هزار و ۶۶۲ خانوار بهره‌بردار روستایی و عشایری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.