به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز دوشنبه نسخه ای از آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان بوشهر نمابر شد آمده است: در دنیایی که سخن از اطلاعات آزاد و تبادل اندیشه‌ است آمریکای جهان خوار که خود را مدافع حقوق بشر دانسته و با تبلیغات دروغین، ادعای مبارزه با تروریست و آدم‌ربایی می‌کند مرضیه هاشمی خبرنگار بی‌گناه شبکه تلویزیونی پرس تی وی را که برای دیدار بستگانش به این کشور مسافرت کرده بود بازداشت و با بدترین شیوه‌های انسانی مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده است.
این بیانیه یادآورشده است: این اقدام وقیحانه که برخلاف قوانین داخلی آمریکا و حقوق بین الملل است، در حالی صورت می‌گیرد که مرضیه هاشمی با اصالت آمریکایی و با استفاده از حق قانونی‌اش به آمریکا سفرکرده بود و جرم ش در نگاه ابر جنایت‌کاران، روشنگری و افشای ماهیت جهان سلطه و نظام ظالمانه غربی بوده است.
این بیانیه ادامه داده است: مرضیه هاشمی خبرنگار متعهدی است که با عمل به میثاق خبرنگاری، شجاعانه از مظلومان و محرومان و مستضعفان جهان حمایت می کند و تداوم بازداشت این بانوی انقلابی و اهانت‌ها و جسارت‌هایی که به ساحت این خانم خبرنگار شده، پرده از ماهیت کریه و کثیف نظام سرمایه‌داری غرب و در رأس آن آمریکای جنایتکار برداشته که به‌دروغ شعار آزادی بیان و حقوق انسان‌ها را سر می‌دهند.
این بیانیه تاکید کرده است: جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر در راستای وظیفه انسانی خود که همواره مدافع حقوق انسان‌های مظلوم و ستم دیده است حمایت قاطع خود از مرضیه هاشمی اعلام و خواستار آزادی بی‌قیدوشرط و هر چه سریع‌تر این خبرنگار انقلابی از زندان رژیم جنایت‌کار آمریکا است.
این بیانیه عنوان کرده اشت: از همه مسئولان بویژه متولیان وزارت امور خارجه انتظار است از همه توانمندی‌ها و امکانات و ظرفیت سیاسی و تبلیغاتی خود در جهت آزادی این خبرنگار گرفتار در بند دیوسیرتان استفاده کنند.
این بیانیه افزوده است: از همه اصحاب رسانه و آزادگان در سراسر استان و کشور می‌خواهیم که با حمایت‌های بی‌دریغ خود در فضای رسانه‌ای و مجازی زمینه آزادی مرضیه هاشمی را فراهم و اجازه ندهند جهان سلطه با خبرنگاران آزاداندیش و مسئول در قبال جامعه بشری، این برخوردهای غیرانسانی را روا بدارد.
در پایان این بیانیه آمده است: جامعه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی استان بوشهر با محکومیت این اقدام غیر انسانی آمادگی خود را برای هر اقدام صنفی که منجر به آزادی خانم مرضیه هاشمی شود اعلام می‌دارد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.