به گزارش ایرنا، داریوش کشتکار روز شنبه به مناسبت 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان درجمع خبرنگاران افزود:با وجود اینکه 15میلیارد ریال اعتبار برای احداث خانه امید ویژه بازنشستگان از طرف صندوق بازنشستگی کشوری تامین شده است ولی هنوز مسئولان استان در خصوص تامین زمین و مکان مناسب برای احداث این مجتمع فرهنگی تفریحی با این صندوق همکاری مناسبی نداشته اند.
وی اظهارداشت: بوشهرتنها استانی است که بازنشستگان آنها از داشتن خانه امید محروم هستند و انتظار می رود مسئولان نسبت به تخصیص زمین اقدام کنند.
مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: هزینه های بالای درمان از جمله دیگر مشکلات جامعه بازنشستگی است.
کشتکار افزود: براساس ماده 85 قانون خدمات کشوری درمان بازنشستگان باید به دستگاههای اجرایی واگذار شود که هنوز این کار انجام نشده و این امر مشکلات زیادی را برای این افراد به وجود آورده است.
وی با اشاره به همنسازی حقوق بازنشستگان یادآورشد: براساس این قانون به بازنشستگانی که زیر 20 میلیون ریال حقوق می گیرند 20 درصد اضافه شده است.
کشتکار اضافه کرد: در زمان حاضر میانگین حقوق بازنشستگان 21میلیون ریال و حداقل حقوق آنها 11میلیون و 350 هزار ریال است .
وی افزود: وضع 28 قانون غیرکارشناسی برای صندوق بازنشستگی از جمله مشکلات این صندوق است که نه تنها مشکلات جامعه هدف را حل نکرده بلکه تنها برای صندوق بار مالی به دنبال داشته است وسرمایه گذاری حاکمیتی باعث شده مسائل سیاسی بر بیمه ای بازنشسته ها ترجیح داده شود.
وی با بیان اینکه سالانه 800 بازنشسته به جمعیت بازنشستگان اضافه می شود یادآور شد: در زمان حاضر 14هزار و 380 بازنشسته در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد 2هزار و 300 نفر فوت شده اند.
کشتکار با اشاره به پرداخت تسهیلات رفاهی به بازنشستگان گفت: سال گذشته 128 میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و 200 نفر از بازنشستگان استان بوشهر پرداخت شد و امسال نیز پیش بینی می شود به چهار هزار نفر تسهیلات پرداخت شود.
وی اعزام بازنشستگان به تورهای سیاحتی زیارتی را از جمله دیگر خدمات ارائه شده به این قشر عنوان کرد و افزود: کمک هزینه تورهای سیاحتی زیارتی امسال به سه میلیون و 700 هزار ریال رسیده و افراد می توانند یک نفر همراه با خود داشته باشند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.