خطرات حضور موش ها در حریم زندگی انسان ها برکسی پوشیده نیست، در ویدئوی زیر دقایقی از رهایی بدون ترس این جانوران در خیابان مولوی تهران دیده می شود، که خبر از عدم اقدام موثر شهرداری تهران می دهد.

به گزارش خبرنگار جماران، حضور موش ها در زیستگاه انسان خطرات بسیاری به دنبال دارد، و از انتقال بیماری ها گرفته تا آسیب به اموال عمومی و زیرساخت های شهری را شامل می شود. 

این موضوع زمانی نگران کننده تر می شود که آمار جمعیت موش ها در برخی موارد از جمله در تهران بیش از جمعیت انسان ها تخمین زده شده است.

هر یک جفت موش می تواند در ۵ زایمان ۷ تا ۱۵ نوزاد را در یک سال به دنیا بیاورد، و نوزادان متولد شده بعد از ۵ هفته بارور می شوند و جمعیت موش ها به سرعت افزایش پیدا می کند.

به علاوه جسد این جانوران نیز ناقل بیماری هایی است و مدت زمان طولانی در فاضلاب ها و خیابان ها باقی می مانند، البته جمع آوری و دفن آن ها توسط عوامل شهرداری ها نیز خطرات دیگری در پی دارد.

در کنار مسئولین شهری، شهروندان نیز می توانند در کاهش جمعیت این جانوران موزی و باهوش نقش آفرینی کنند، مثلا تفکیک زباله ها از جمله موارد اثرگذار است چرا که خوردن زباله های تر به ویژه کاهو با تامین ویتامین k مورد نیازشان باعث رشد آنان می شود، علاوه بر این غذا دادن به حیوانات که این روزها در نگاه بسیاری از افراد حمایت از آنان تلقی می شود، آسیب های متعددی در پی دارد که یکی از موارد آن کمک به رشد جمعیت موش های شهری است. 

همه موارد یاد شده و خطرات و عوارض متعدد دیگر لزوم رسیدگی بیش از پیش را یادآور می شود. چرا که به وضوح می توان متوجه رشد جمعیت موش ها و نزدیک شدن بیشترشان به حریم زندگی شهروندان در تهران شد. ویدئویی که در ادامه می بینید زندگی بی دغدغه موش ها در محل رفت و آمد مردم در خیابان مولوی را به نمایش می گذارد. 

حجم ویدیو: 82.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.