یک متخصص حقوق بین الملل روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: به دلیل تخریب زیر ساخت ها و تاسیسات عراق از سوی آمریکا و انگلیس، بغداد حق دارد درخواست جبران مالی کند.

به گزارش جماران؛ متخصص حقوق بین الملل پیشنهاد پیوستن عراق به توافقنامه رم (مربوط به دیوان بین المللی کیفری) را داد تا از این طریق عراق حق خود از تهاجم آمریکا که باعث حدود 25 هزار میلیارد دلار خسارت در این کشور شده است را مطالبه کند.

'علی التمیمی' متخصص حقوق بین الملل روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: به دلیل تخریب زیر ساخت ها و تاسیسات عراق از سوی آمریکا و انگلیس، بغداد حق دارد درخواست جبران مالی کند.

وی همچنین گفت: به دلیل تخریب زیر ساخت های عراق، خسارات جدی در حدود 25 هزار میلیارد دلار به این کشور وارد شده است.

این حقوقدان بین الملل پیشنهاد پیوستن عراق به توافقنامه رم (مربوط به دیوان بین المللی کیفری) را داد تا از این طریق علیه جورج بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا و تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس و دیگر جنایتکاران جنگ شکایت ارائه داده و به اتهام حمله بدون توجیه به عراق محاکمه شوند.

وی در ادامه گفت: آمریکا و انگلیس از سلاح هایی که قانون بین الملل استفاده آنها را منع کرده است در بصره استفاده می کردند که باعث تاثیر در زایمان ها و ژنتیک کودکان و گسترش بیماری های سرطانی شد.

دیوان کیفری بین المللی نخستین دادگاه دائمی بین المللی برای رسیدگی به جرایم نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است که مقر آن در لاهه هلند قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.