بازارهای روسیه فورا به این اقدام واکنش نشان دادند و روبل با سقوطی دو هفته‌ای روبه‌رو بوده است.

به گزارش جماران؛ سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه تحریم‌های سختگیرانه خود را علیه روسیه و با هدف مبارزه با جرایم سایبری ارائه کردند. این تازه‌ترین اقدام قانونگذاران آمریکایی برای تحت فشار قرار دادن مسکو بر سر "مداخله در انتخابات آمریکا" و فعالیت‌هایش در سوریه و اوکراین است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این لایحه اعمال محدودیت‌های جدید را بر مبادلات مالی، انرژی و پروژه‌های نفتی و واردات اورانیوم روسیه شامل می‌شود و همچنین بر مبنای آن تحریم‌های تازه‌ای علیه شخصیت‌های سیاسی روسیه و اولیگارش‌ها مطرح می‌شوند.

بازارهای روسیه فورا به این اقدام واکنش نشان دادند و روبل با سقوطی دو هفته‌ای روبه‌رو بوده است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که یکی از حامیان اصلی این لایحه است، مدعی شد: تحریم‌های فعلی آمریکا احتمالا نتوانسته مسکو را از مداخله در انتخابات میان دوره‌ای 2018 بازدارد.

گراهام این هفته اظهار کرده بود که "لایحه تحریم‌های جهنمی" را علیه روسیه ارائه خواهد کرد.

باب منِندز، سناتو دموکرات نیز اظهار کرد، دولت کاملا مطابق تحریم‌هایی که پیش از این علیه روسیه اعمال شده، رفتار نکرده است.

وی افزود، این لایحه گام بعدی برای اعمال فشار بیشتر بر کرملین است و بیانگر عدم تحمل رفتارهای ولایمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از سوی کنگره است.

چشم‌انداز این تحریم‌های جدید هنوز کاملا مشخص نشده است.

لایحه ارائه شده از سوی سناتورها نیازمند دریافت رای کافی در سنا و مجلس نمایندگان است تا در نهایت از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا امضا شود و به شکل قانون در آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.