ترامپ امروز سه شنبه در توییتی نوشت: تبانی، جرم نیست، اما اهمیتی ندارد زیرا هیچ تبانی ای رخ نداده است مگر از سوی هیلاری دغل باز و دمکرات ها.

به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری اولین جلسه محاکمه مرتبط با پرونده تحقیقات در مورد دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، گفت که تبانی، جرم نیست.

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، «پل مانافورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی رو بروست و قرار است به زودی محاکمه شود.

این اولین جلسه محاکمه در ارتباط با پرونده تحقیقات روسیه است که «رابرت مولر» هدایت آن را برعهده دارد. مولر احتمال همکاری تیم ترامپ با مسکو برای تغییر نتیجه انتخابات 2016 آمریکا به نفع ترامپ را بررسی می کند.

در همین حال، ترامپ امروز سه شنبه در توییتی نوشت: تبانی، جرم نیست، اما اهمیتی ندارد زیرا هیچ تبانی ای رخ نداده است مگر از سوی هیلاری دغل باز و دمکرات ها.

تبانی به لحاظ فنی اتهام حقوقی قلمداد نمی شود، اما رابرت مولر در صورت باور به این مساله که چنین کاری بین مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ و روس ها رواج داشته است، می تواند اتهام توطئه را مطرح کند.

ترامپ همکاری ستاد انتخاباتی اش با روسیه برای مهندسی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و تحقیقات در مورد این مساله را شیادی و کلاهبرداری خوانده است. مسکو نیز مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است. 

براساس این گزارش، مانافورت با 18 فقره موارد جنایی مواجه است که بر اتهام پنهان کردن بخشی از 60 میلیون دلار درآمد حاصل از کار برای یک سیاستمدار طرفدار روسیه در اوکراین متمرکز است.

به وی گفته شده است که این مبلغ را در حساب های فرامرزی نگه دارد و مالیات آن را پرداخت نکند. وی همچنین با اتهام تطمیع شاهدان عینی مواجه است. چنانچه مانافورت محکوم شود، تحقیقات مولر شتاب بیشتری به خود می گیرد.

در تحقیقات مولر، مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و یک مشاور ارشد دیگر به فعالیت به عنوان عوامل خارجی به نفع اوکراین و انتقال وجوهات مالی به حساب های فرامرزی متهم شده است.

در این تحقیقات همچنین روس ها به هک رایانه ها و سرقت ایمیل های دمکرات ها و تنش زایی در آمریکا از طریق رسانه های اجتماعی متهم شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.