دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: خواست مردم به قوت خود باقی است و حق با آنهاست اما نظام و مردم باید مراقب باشند که نیت سوئی که دشمنان برای تبدیل کردن خواست مردم به مقوله سیاسی برای برخورد با کل نظام دارند انجام نشود.

محمد نبی حبیبی

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که خواست های معیشتی مردم خاص دولت فعلی نیست و از قبل هم وجود داشته است، گفت: حوادث اخیر نشان می دهد که دشمنان انقلاب قصد دارند موضوع معیشتی و اقتصادی را به موضوعی سیاسی تبدیل کنند.

محمدنبی حبیبی در خصوص ریشه اصلی اعتراض های اخیر اظهار داشت: عده ای از مردم، علی القاعده خواست هایی بخصوص در امور معیشتی دارند و این نیاز این گونه هم نیست که فقط در دولت جدید به وجود آمده باشد؛ طبیعتا نیازی است که از قبل هم وجود داشته و الان هم وجود دارد اما باید با قبول این که عده ای از بیکاری و گرانی رنج می برند طوری عمل کنیم که این مشکل معیشتی و اقتصادی به موضوع سیاسی تبدیل نشود.

وی تصریح کرد: کارهایی که دشمنان، منافقان و اربابان آنها در چند روز اخیر انجام دادند نشان می دهد که می خواهند این موجی که شاید موج طبیعی هم باشد - بدان معنا که عده ای از گرانی و بیکاری با مشکل مواجه شده اند و خواست آنها طبیعی است- به موج سیاسی تبدیل کنند که هم مردم و هم مسوولان باید در این ارتباط بیشتر از گذشته آگاه باشند.

حبیبی گفت: اقداماتی که دشمنان خط دهی می کنند و توسط بعضی ها انجام می شود را نوعی از اعتراض مردمی تلقی نمی کنیم؛ خواست مردم به قوت خود باقی است و حق با آنهاست اما نظام و مردم باید مراقب باشند که نیت سوئی که دشمنان برای تبدیل کردن خواست مردم به مقوله سیاسی برای برخورد با کل نظام دارند انجام نشود.

حبیبی افزود: البته تحلیل های دشمنان این بوده که اگر در جایی جرقه ای زده شود به یک موجی تبدیل می شود که آنها این موج را می خواهند اما حوادث اتفاق افتاده نشان می دهد که مردم در عین حال روی خواست خود مصر هستند اما مراقبت می کنند که این موضوع به موج سیاسی مطابق میل دشمنان تبدیل نشود.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه مدیریت و مواجهه با اینگونه اتفاقات چگونه باید باشد گفت: باید بین توده مردم و آن کسانی که می خواهند این موج سواری علیه انقلاب را شکل دهند تفاوت قایل شد؛ رفتار متین نیروی انتظامی را در این دو سه روزه رفتار مطلوبی می بینم و باید عناصری را که می خواهند خواست بحق اقتصادی را به اهرم سیاسی علیه نظام قرار دهند مراقبت و شناسایی کرد.

حبیبی با تاکید بر مراقبت و شناسایی عواملی که در داخل کشور می خواهند نیت سوء خود را به مرحله عمل درآورند اظهار داشت: هوشیاری نیروهای امنیتی و مردم را در این رابطه کارساز می دانم.

** دولتمردان یک حساب جدی تری برای رفع مشکلات فوری مردم بیاندیشند

وی همچنین در خصوص اقدامات دولت در این زمینه گفت: وقتی می گوییم نیروهای امنیتی و انتظامی ، در واقع این ها در اختیار دولت هستند منتها طبیعتا باید دولتمردان یک حساب جدی تری برای رفع مشکلات فوری و درازمدت معیشت مردم بیاندیشند.

حبیبی در باره انتظارات از مردم به عنوان مسوولیت اجتماعی آنان گفت: مردم ضمن این که حق دارند خواست خود را مطرح کنند و هیچ کس هم حق ندارد این خواست طبیعی مردم را کوچک بشمارد، اما باید مراقب باشند ورود عناصر دشمن در صوف توده مردم را خود مردم اجازه ندهند، که در نهایت مردم این کار را خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.