ارتش آمریکا اذعان کرده که سیستم شمارش تعداد سربازان موسوم به "سطح مدیریت نیرو" تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه را نادرست گزارش کرده است.

 

دو تن از مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که وزارت دفاع این کشور در روزهای آتی تعداد نظامیان خود در سوریه را اعلام خواهد کرد که شمار آنها به 2000 نیرو می‌رسد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده در حالی مطرح شده که ارتش این کشور اذعان کرده که سیستم شمارش تعداد سربازان موسوم به "سطح مدیریت نیرو" تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه را نادرست گزارش کرده است.

ارتش آمریکا پیشتر گزارش داده بود که حدود 500 نظامی در سوریه دارد که اکثرا از نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از نیروهای کرد و شبه نظامیان عرب که در حال مقابله با داعش در این کشور هستند، پشتیبانی می‌کنند.

این دو مقام آمریکایی گفتند، پنتاگون اذعان کرده که حدودا 2000 سرباز در سوریه دارد. آنها گفتند که همیشه این امکان وجود دارد که تغییرات لحظه آخری در اطلاعیه‌ها تاخیر ایجاد کند.

سیستم شمارش تعداد سربازان موسوم به "سطح مدیریت نیرو" از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بعنوان روشی برای کنترل بر نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه تعبیه شده است.

از آنجا که فرماندهان آمریکایی اغلب راه‌هایی را برای فعالیت براساس محدودیت‌های اعمال شده می‌یابند، تعداد این نیروها تاثیری بر اقدامات و تعهدات آمریکا در منطقه نگذاشته است.

سیستم شمارش تعداد سربازان آمریکایی مشخص کرده بود که تعداد سربازان این کشور در عراق 5262 تن و در سوریه 503 تن است اما مقام‌های آمریکایی به صورت محرمانه در گذشته اذعان کرده‌اند که تعداد واقعی نیروهای آنها در هر کشور بیش از آنچیزی است که گزارش شده است.

یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت، انتظار نمی‌رود به دلیل شرایط حساس در عراق تعداد واقعی نیروهای آمریکایی در عراق اعلام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.