طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند ‌با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‌هم مخالف باشند عجیب نیست اما نمی‌شود ‌جوانان و زنان و اقلیتها که به دلیل همین وعده‌ها به آقای ‌روحانی رای داده‌اند را به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالله نوری در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، با بیان اینکه با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‌گوناگون نسبت به کشور وجود دارد، وحدت و همبستگی همه نیروهای ‌سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‌تهدیدات است، گفت: قطعاً رفع حصر و محدودیت‌ها از جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی‌، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: شما دانشجویان می‌توانید با تشکیل کمیته‌هایی، یک ‌لیست از وعده‌ها و ‌برنامه‌های انتخاباتی رئیس جمهوری و همچنین برنامه‌هایی که وزرا با ارائه آنها از ‌‌مجلس رأی اعتماد گرفتند را تهیه و بررسی کنید که هریک از این وعده‌ها و برنامه‌ها در ‌چه وضعیتی قرار ‌دارد و به صورت مستمر، این انتظارات را مشفقانه به دولت گوشزد ‌کنید.

وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: شما باید پیوسته ‌سئوال کنید که تحقق ‌حقوق مردم در قانون اساسی به کجا رسید؟ وعده‌های انتخاباتی ‌درباره زنان و جوانان و اقلیتها چه شد؟ چرا ‌ارتقا مدیریتی زنان در ایران مشکل و مانع ‌دارد؟

عبدالله نوری گفت: طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند ‌با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‌هم مخالف باشند عجیب نیست اما نمی‌شود ‌جوانان و زنان و اقلیتها که به دلیل همین وعده‌ها به آقای ‌روحانی  رای داده‌اند را به ‌خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد.

وزیر کشور دولت اول هاشمی رفسنجانی ادامه داد: باید به روشنی اعلام شود که ‌ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده‌اید به شما رأی داده‌اند ‌و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‌مطالبه‌گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‌و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‌تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.

وی اضافه کرد: مبنای انقلاب ما، هم اسلام بوده است و هم تأمین آزادی‌های مردم. اما ‌هرچه جلوتر آمدیم، جریانهایی سعی ‌کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‌همان جریانها به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هرچه بخواهیم ‌اسلامی‌تر شویم، باید ‌آزادی های مردم محدودتر شود.

عبدالله نوری در پایان تاکید کرد: شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‌مجلس، ریاست جمهوری و...،صرفاً مشارکت در همان ‌انتخابات است و معنای دیگری را ‌نمی‌توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه پرسی برگزار کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.