بن سلمان در اظهاراتی توهین آمیز گفته است که عربستان نمی خواهد آنچه آلمان هیتلری در اروپا انجام داد توسط ایران در خاورمیانه تکرار شود.

بن سلمان ولیعهد عربستان اخیرا اقدامات آشکار و پنهانی را در  عادی سازی رابطه با اسرائیل داشته و به زعم اکثر محافل سیاسی جهان با تحمیل استعفا به سعد حریری در سودای بحران آفرینی در لبنان بوده است، در آخرین اقدام تحریک آمیز و خصمانه طی نقل قولی  نیویورک تایمز  از او چاپ رسانده، در تحلیل اوضاع منطقه و مواضع عربستان، به شکل بی سابقه ای پای خود را از عرف و مرزهای دیپلماتیک فراترگذاشت.

به گزارش جماران، در نوشته نیویورک تایمز به قلم توماس فریدمن که روزه پنج شنبه با عنوان «سرانجام، بهار عربی عربستان» منتشر شده با اظهار این واهمه که ایران هم اینک چهار پایتخت عربی سوریه، عراق، لبنان و یمن را در اختیار دارد به تلاش های ناموفق بن سلمان در شکل دهی ائتلافی توانمند در برابر ایران اشاره کرده و  با نقل قول مستقیم از بن سلمان با تشبیه کشورمان ایران به آلمان هیتلری، مستقیما رهبری انقلاب خطاب قرار گرفته و به جمهوری اسلامی ایران و  حضرت آیت الله خامنه ای توهین شده است.

او در ادامه اظهارات توهین آمیز خود گفته است که عربستان نمی خواهد آنچه آلمان هیتلری در اروپا انجام داد توسط ایران در خاورمیانه تکرار شود.

بسیاری بر این باورند که بن سلمان که جنگ بی نتیحه و خونبار یمن را نیز به راه انداخته و حصار قطر را  دامن زده است، عامل و بخشی از پروژه ای بزرگتر برای بحران سازی در منطقه است که  با همپیمانی و رهبری آمریکا و اسرائیل در حال رقم خوردن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.