مارتین شولتس، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، قبل از دیدار و گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، در باره بحران تشکیل دولت در آلمان، اعلام کرد که او از تشکیل دولت اقلیت به رهبری احزاب متحده مسیحی دفاع خواهد کرد.

 

حزب سوسیال دموکرات آلمان پس از شکست مذاکرات اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با احزاب دموکرات ‌آزاد و سبزها برای تشکیل دولت ائتلافی اعلام کرد که از تشکیل دولت اقلیت به رهبری احزاب متحده مسیحی دفاع خواهد کرد.

به گزارش جماران، مارتین شولتس، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، قبل از دیدار و گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، در باره بحران تشکیل دولت در آلمان، اعلام کرد که او از تشکیل دولت اقلیت به رهبری احزاب متحده مسیحی دفاع خواهد کرد.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت که حزب‌ وی با پیشنهادهای سازنده به چنین دولت اقلیتی یاری خواهد رساند.

او در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: حزب سوسیال دموکرات آلمان به مسئولیت خود در این شرایط سخت آگاه است.

مارتین شولتس که قرار است امروز (پنج‌شنبه) با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان دیدار و گفت‌وگو کند، در ادامه گفت: مطمئن هستم که ما در روزها و هفته‌های آتی راه حل خوبی برای کشورمان می‌یابیم.

بحث‌ها در حزب سوسیال دموکرات آلمان بر سر تشکیل دولت اقلیت بالا گرفته است و بسیاری از اعضای این حزب چنین دولتی را تایید می‌کنند اما اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی مایل به تشکیل چنین دولتی نیستند و بر این نظرند که آلمان به خصوص برای تصمیم‌گیری در سطح کشور و اروپا به دولتی مقتدر نیازمند است.

در پی شکست مذاکرات برای تشکیل دولت جدید آلمان انتظار می‌رفت که حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل دولت ائتلافی با اتحاد احزاب مسیحی اعلام آمادگی کند اما مارتین شولتس، رهبر این حزب پیش‌تر اعلام کرد که مایل نیست در شرایط فعلی در ائتلاف دولتی شرکت کند.

کریستین لیندنر، رئیس حزب دموکرات ‌آزاد آلمان اعلام کرد که حاضر نیست در ائتلاف دولتی شرکت کند. به گفته او، نبودن در دولت ائتلافی، بهتر از تشکیل یک دولت ائتلافی بد است. به این ترتیب مذاکرات احزاب مسیحی با لیبرال‌ها و سبزها به پایان رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.