شهردار تهران گفت: شهدایی از مردم، با مردم و شهدایی که برای مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همه این اشتراکات شهدای عزیز ما در اعتقاد به اسلام و خداوند واحد بود.

 

شهردار تهران تاکید کرد که شهید حججی همچون یک جریان در دل تاریخ جاری است، جریانی که از صدر اسلام تا امروز منشاء حرکت و شهادت بوده است.

به گزارش جماران، محمدعلی نجفی عصر امروز (چهارشنبه) در همایش یادواره شهیدان مدافع حرم که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خانواده شهدا تاج سر ملت ایران هستند و حضور شما را در تهران، شهر شهیدان را گرامی می‌دارم و دستان شما را می‌بوسم.

وی افزود: شهادت شهدا پاداش دل‌سپردگی به عالم فراتر از عالم خاکی و زندگی آنها تفسیر کامل زیست در محضر الهی بود. این جلسه نیز به عطر روح شهدای بزرگ انقلاب بخصوص شهدای جبهه مقاومت و فاطمیون معطر شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: من در این جلسه برای استشمام این عطر دل‌انگیز و تنفس در این فضای معنوی و مقدس حاضر شدم و خوشحال هستیم که حلول ماه ربیع‌الاول و هفته بسیج با جشن پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام مقارن شده است، پیروزی بزرگی که شکست کامل و محو نهایی داعش را در پی داشته است.

نجفی همچنین اظهار کرد: این جریان شرک و فسادآلود و وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است و ما در اینجا گرد آمده‌ایم تا یادآور ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و قهرمانی‌های مردان خدا باشیم که برای عزت اسلام و مسلمانان، عزیزترین سرمایه یعنی جان خود را در راه اسلام و مسلمانان تقدیم کردند.

وی یادآور شد: ما از آنها به بزرگی یاد می‌کنیم چرا که مایه بزرگی اسلام و مسلمانان شده‌اند و همچون سدی رسوخ‌ناپذیر اجازه ندادند عوامل استکبار و صهیونیسم به بلاد اسلامی خسارتی وارد کرده و به آن نفوذ کنند. این شهدا از هر ملت، شکل و زبان در یک چیز مشترک بودند و آن مردمی بودن آنها بود.

شهردار تهران ادامه داد: شهدایی از مردم، با مردم و شهدایی که برای مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همه این اشتراکات شهدای عزیز ما در اعتقاد به اسلام و خداوند واحد بود.

نجفی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم تا زمانیکه اسلام و فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی وجود دارد و تا زمانی که جوانان سلحشور مسلمان به فرهنگ شهادت مسلح هستند در دفاع از اسلام و مسلمانان لحظه‌ای درنگ، کوتاهی و قصور به وجود نخواهد آمد و گزندی به سرزمین‌های اسلامی وارد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: راه انقلاب، اسلام، سرافرازی و بزرگی در جامعه اسلامی ادامه خواهد داشت. شهید حججی نیز یک نفر نبود بلکه مانند جریانی در دل تاریخ جاری است، جریانی که از صدر اسلام تا امروز در دل تاریخ منشاء حرکت، حرارت، شور و شهادت بوده است.

شهردار تهران یادآور شد: ما مطمئن هستیم تا زمانی که این جریان ادامه دارد دنیای اسلام و جامعه مسلمین از هر گزند و آسیبی که دنیای استکبار و صهیونیسم بخواهد به آن وارد کند، مصون خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.