نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها برای حل مشکل کاندیدا شدن و انتخاب پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رییسه مجلس رسیده است.

 

به گزارش جماران، اسفندیار اختیاری  ، اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری قانون شوراهای شهر و روستا پس از ۲۰ سال و بدون نظر مجلس، تغییر کرد و این موضوع باعث تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد. این در حالی است که طبق قانون اساسی حق قانون گذاری با مجلس است و حذف حتی کلمه ای از قانون یک نوع قانون گذاری است.

وی افزود: در طرح نمایندگان تبصره ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها که به پیروان ادیان الهی اجازه ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا را داده است، با تاکید مجدد و بدون هیچ قید و شرطی، دوباره مطرح می شود و براساس آن پیروان ادیان الهی می توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت و برای آبادانی کشور ایران تلاش کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه این طرح به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده رسیده، گفت: برای ارایه هر طرحی ۱۵ امضا کافی است ولی در این طرح نمایندگان محترم مجلس از هر جناح سیاسی و روحانیون مجلس، مشارکت فعال داشتند. این یک پیام مشخص دارد و آن این است که منتخبین مردم شریف و بزرگ ایران، هماهنگ با نظر انتخاب کنندگان خود، تاکید کردند که همه ایرانیان از هر دین، نژاد و قوم در کنار هم زندگی می کنیم، به هم احترام می گذاریم و از حق قانونی یکدیگر دفاع می کنیم.

اختیاری در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح هفته آینده در مجلس مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.