یک پنجم از 85 فرماندار منطقه‌ای روسیه در سال جاری جابه‌جا شده و نزدیک به نیمی از اعضای پارلمان این کشور پس از روی کار آمدن رییس دفتر جدید پوتین، در انتخابات سال گذشته تغییر کرده‌اند.

 

ولادیمیر پوتین که برای دوره چهارم ریاست جمهوری خود آماده است، پاکسازی نخبگان سیاسی روسیه را آغاز کرده و می‌گوید، در حال وارد کردن شخصیت‌های جوان به سیاست این کشور است. اما تحلیل رویترز پیشرفت محدود او تا به امروز را نشان می‌دهد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در آستانه انتخابات این کشور در ماه مارس که پیش‌بینی می‌شود وی را تا هفتاد سالگی در قدرت حفظ کند، از ورود نسل جدید مقامات برای اداره آینده اقتصادی و سیاسی این کشور سخن می‌گوید.

یک پنجم از 85 فرماندار منطقه‌ای روسیه در سال جاری جابه‌جا شده و نزدیک به نیمی از اعضای پارلمان این کشور پس از روی کار آمدن رییس دفتر جدید پوتین، در انتخابات سال گذشته تغییر کرده‌اند.

با این وجود، تحلیل رویترز درخصوص انتصاب‌های سیاسی حاکی از کند شدن روند تغییرات در کابینه، مجلس علیا پارلمان، شورای امنیت و دولت روسیه است و میانگین سنی اعضا در این نهادها، نزدیک به سه سال بالاتر از زمان آغاز به کار دوره سوم ریاست جمهوری پوتین در سال 2012 است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار نظر در این خصوص را رد کرد. وی گفت، بررسی این اطلاعات می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

دمیتری ارشکین، تحلیلگر سیاسی مستقل، به رویترز گفت: ما در ثبات بدیمنی به سر می‌بریم که راه فراری از آن وجود ندارد و از این جهت شباهت‌هایی میان روسیه امروز و دوران لئونید برژنف، رهبر سابق شوروی به چشم می‌خورد.

معترضان اپوزیسیون علاقه زیادی به تشبیه صورت پوتین و برژنف دارند که به شباهت رکود پوتین و حکومت او با اتحاد شوروی در زمان برژنف اشاره دارد. این اتهامی‌ است که دولت پوتین آن را رد می‌کند.

ارشکین ادامه داد: پوتین با خطری مواجه نیست، زیرا این سیستم به کار خود ادامه می‌دهد و از وی اطاعت می‌کند. خطر در واقع متوجه کشور و اقتصاد آن است. این الگوی ثبات بر مبنای سیستم وفاداری و فساد پایه‌ریزی شده است. خارج از مسکو که ثروتمند است، رکود وجود دارد.

اقتصاد روسیه که در پی الحاق کریمه در سال 2014، حمایت از شورش طرفداران روسیه در شرق اوکراین و مواجهه با تحریم‌های غرب رونق خود را از دست داده، با وجود بهبود شرایطش همچنان نسبت به نوسان‌های نفت و تحریم‌های جدید، حساس و آسیب‌پذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.