رییس دفتر رییس جمهور در رابطه با پاکسازی بوکمال تاکید کرد: کار بسیار بزرگی انجام شد. باتوجه به اینکه داعش مورد حمایت کشورهای مختلف به ویژه برخی کشورهای عربی از جمله عربستان قرار گرفت. این کشورها بنا داشتند در سوریه به دنبال ایجاد حکومتی و اسرائیل دوم در این کشور بودند.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: مذاکرات سوچی بسیار مهم و مقدمه ای برای گام‌های موثر بعدی برای حل بحران است.

به گزارش جماران، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه مراسم ختم پدر سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی در رابطه با انتظارات رهبری در مورد زلزله زدگان غرب کشور گفت: از همان زمان که این اتفاق افتاد شخص رییس جمهور و دولت تمام توان خود را در امداد رسانی به زلزله زدگان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده گذاشته و تلاش کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: تلاش خود در این زمینه را افزایش داده و تلاش خواهیم کرد رضایت زلزله زدگان و رضایت رهبری فراهم شود تا بتوانیم به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم.

واعظی همچنین با اشاره به مذاکرات سوچی، سفر سران به روسیه را مهم خواند وخاطرنشان کرد: این مذاکرات بسیار مهم و مقدمه گام های موثر در حل بحران سوریه است.

 رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: این سفر، سفر بسیار مهمی است که نتیجه ۱۱ ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است و بسیار موفق بوده است و خوشبختانه توانستند آرامش را در سوریه ایجاد کنند.

وی افزود: مذاکرات آستانه، به اجماع این عملیات میدانی ختم شد که سوریه باید سامان یابد و مذاکرات سوچی بسیار با اهمیت بوده و مقدمه ای برای گام‌های موثر است.

واعظی همچنین در رابطه با پاکسازی بوکمال تاکید کرد: کار بسیار بزرگی انجام شد. باتوجه به اینکه داعش مورد حمایت کشورهای مختلف به ویژه برخی کشورهای عربی از جمله عربستان قرار گرفت. این کشورها بنا داشتند در سوریه به دنبال ایجاد حکومتی و اسرائیل دوم در این کشور بودند. هدف اصلی آنها ایران شیعی بود.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به سخنان سردار سلیمانی و قول وی در خصوص سرنگونی کامل داعش گفت: این که ما امروز شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان دهنده قوت و عزت سپاه ما، نظام و رهبری است و همه دولت به دنبال این هستند که به کشورهای اسلامی که از ما طلب یاری دارند کمک کنیم.

واعظی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با استفاده وزرا و معاونان بازنشسته وزیران در شهرداری تهران و مجاز بودن شهرداری و دولت  به این کار خاطرنشان کرد: باید مطلع شوم که اگر براساس قانون در گذشته هیئت دولت این ها را هم طراز مقامات تصویب کرده، براساس آنچه مجلس تصویب کرده است می‌توانند این کار را بکنند در غیر این صورت این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.