علی رغم تاکید مکرر مسئولین بهداشت استان و شهرستان در خصوص بهینه سازی مدیریت پسماندهای تولیدی، مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

 

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عدم جمع آوری زباله ها سلامت زلزله‌زدگان را به شدت تهدید می کند. 

به گزارش جماران، دکتر امیر کرمی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم گذشت بیش از یک هفته از وقوع زمین لرزه، در شهرستان سرپل‌ذهاب همچنان شاهد تلنبار و پراکندگی زباله ها در خیابان ها، پارک ها، کوچه ها، معابر و کنار چادرهای اسکان شهروندان هستیم .

وی افزود: اگر این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست محیطی ناشی از پخش زباله های تولیدی که عمدتا پلاستیکی هستند، به دلیل عدم تجزیه پذیری و نیز به دلیل ازدیاد جوندگان و سگهای ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماریهای مرتبط باشیم که آثار وتبعات ناشی از آن به مراتب می تواند بیشتر ازخسارت ناشی از زلزله باشد . 

وی گفت: علی رغم تاکید مکرر مسئولین بهداشت استان و شهرستان در خصوص بهینه سازی مدیریت پسماندهای تولیدی، مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

کرمی اظهار کرد: به دلیل نبود یک برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در این خصوص، تهدید بهداشتی ناشی از جمع آوری و دفع نامطلوب زباله، موجب نگرانی و دغدغه مسئولین بهداشت و مردم شهرستان زلزله زده سرپلذهاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.