سنای آمریکا همچون پلیس فدرال این کشور، مشغول تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا هستند.

 

سناتورهای آمریکایی می‌گویند مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره دریافت ایمیل‌هایی مربوط به ویکی‌لیکس و "اقدام‌های روسیه" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه اطلاعات را ارائه نکرده است.

به گزارش جماران، دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وکیل جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته‌اند که اسناد بیشتری در اختیارشان بگذارد. سنای آمریکا همچون پلیس فدرال این کشور، مشغول تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا هستند.

آنها می‌گویند از صحبت‌های شاهدان دیگر بود که از وجود این ایمیل‌ها آگاه شدند. یکی از وکلای کوشنر گفته که موکلش آماده ارائه توضیحات بیشتری به هیئت تحقیق است.

دو سناتوری که در راس کمیته قضایی سنا هستند، یکی از حزب جمهوری‌خواه و دیگری از حزب دموکرات نوشته‌اند که ایمیل‌های مورد نظرشان از مدارکی که در اختیارشان قرار گرفته، حذف شده است.

آنها ضمن تشکر از همکاری کوشنر در تحقیقات کمیته قضایی نوشته‌اند، مدارکی که در اختیارشان قرار گرفته، ناقص است.

وکیل کوشنر در جواب، بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن مدعی شده تمام مدارک مربوط به تماس‌ها و گفت‌وگوها با روس‌ها در دوره انتخابات و بعد از آن به کمیته ارائه شده است.

سناتورها اما می‌گویند، کوشنر ایمیل‌هایی دریافت کرده که به ویکی‌لیکس مربوط بوده و کارهای پس‌پرده روسیه و دعوتنامه‌ای به یک مهمانی شام که آنها را برای مقام‌های دیگر کمپین انتخاباتی ترامپ فرستاده است.

آنها می‌گویند ایمیل‌هایی از شاهدان دیگر دارند که نشان می‌دهد کوشنر هم آن ایمیل‌ها را گرفته اما به هیئت تحقیقاتی سنا تحویل نداده است.

به گفته آنها، کوشنر از ارائه ایمیل‌هایی که نام افراد مرتبط با تحقیقات روسیه در آنها آورده شده، خودداری کرده است. آنها همچنین می‌خواهند فهرست مراودات تلفنی او را هم در اختیار داشته باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، سناتورها تا ۲۷ نوامبر یعنی 10 روز دیگر به کوشنر فرصت داده‌اند که مدارک مورد نظر را در اختیارشان بگذارد.

هرچقدر روسیه انکار می‌کند اما دستگاه‌های امنیتی آمریکا معتقدند که آن کشور در انتخابات سال گذشته آمریکا به نفع دونالد ترامپ وارد عمل شده بود تا در رقابت با هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

این نامه در زمانی به وکیل کوشنر فرستاده شد که پسر بزرگ ترامپ نیز اعتراف کرده از طریق سیستم پیام‌رسان توییتر با ویکی‌لیکس در دوره انتخابات در تماس بوده است.

وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس با افشای ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات پیش از انتخابات، مایه آبروریزی آنها شد.

رابرت مولر، هیئت تحقیقاتی ویژه اف بی آی را رهبری می‌کند که به نقش روسیه در انتخاباتی که گذشت می‌پردازد. در یک ماه گذشته این هیئت حکم بازداشت سه عضو کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را صادر کرد. یکی از این سه نفر اتهام‌هایش را پذیرفت و گفته می‌شود که با کارآگاهان در حال همکاری است. پال مانافورت، که برای دوره‌ای رئیس کمپین انتخاباتی آقای ترامپ بود و یک همکارش اما اتهام‌هایشان را نپذیرفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.