ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که طی سه هفته گذشته چهار تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حملات هوایی عراق و سوریه کشته شدند.

 

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از کشته شدن چهار تن از سرکردگان داعش در عراق و سوریه خبر داد و به فرار داعشی‌ها از رقه اعتراف کرد.

به گزارش جماران، به نقل از سایت شبکه العربیه، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که طی سه هفته گذشته چهار تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حملات هوایی عراق و سوریه کشته شدند.

با کشته شدن این چهار سرکرده داعش تعداد کشته‌های سرکرده‌های این گروه تروریستی در عراق و سوریه در سال جاری به ۱۱۷ تن رسیده است.

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که از بین کشته شدگان " یوسف دیمیر" است که مسؤول عملیات جاسوسی داعش بود،  "عمر دیمیر" برادر وی نیز هماهنگ کننده عملیات خارجی داعش بود که هر دو در حمله‌ای در نزدیکی شهر "القائم" کشته شدند.

این ائتلاف همچنین اعلام کرد که "ابو یزن" نیز هماهنگ کننده تسلیحاتی داعش و یکی از سرکرده‌های برجسته این گروه تروریستی بود که نزدیک "المیادین" سوریه کشته شد.

طبق گزارش ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، "عبدالله هاجوی" نیز در نزدیکی "بوکمال" واقع در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفت.

رایان دیلون در بخش دیگری اذعان کرد،  ممکن است جنگجویان خاری توانسته باشند از رقه سوریه قبل از آزادسازی آن فرار کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند، ۳۰۰۰ غیرنظامی در ۱۴ اکتبر به موجب توافقی بین شورای مدنی و عناصر داعش چند روز قبل از آزادسازی شهر از رقه خارج شدند.

ائتلاف در آن زمان اعلام کرد، مصر است که به جنگجویان خارجی داعش اجازه ندهد از رقه خارج شوند اما گزارش بی بی سی حکایت از آن دارد که صدها جنگجوی داعش از جمله خارجی‌ها با سلاح‌هایشان در ۱۲ اکتبر رقه را ترک کرده‌اند.

رایان دیلون به خبرنگاران گفت،‌ بین ۳۵۰۰ غیرنظامی در آن زمان از رقه خارج شدند که کمتر از ۳۰۰ تن مورد بازرسی و شناسایی هویت‌شان به عنوان اعضای احتمالی داعش قرار گرفتند. طی عملیات بازرسی چهار جنگجوی خارجی داعش در پی شناسایی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شدند.

دیلون خاطرنشان کرد: ائتلاف با این نیروها توافق کرد از طریق مطابقت عکس و انگشت نگاری مردانی که در سن جنگ هستند به منظور ممانعت از فرارشان مطمئن شود اما نمی‌توانم تایید کنم که ۱۰۰ در صد این موارد در مورد آنها اجرا شده باشد. احتمال اینکه آنها به عنوان غیرنظامی یا مبارزان محلی فرار کرده‌ باشند امری وارد است.

دیلون اشاره کرد، پهپادهای ائتلاف کاروان را بعد از ترک رقه تعقیب کرد اما تصمیم گرفت آنها را به دلیل وجود غیرنظامیان هدف قرار ندهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.