ویلیام باینی، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روس و در این باره گفت: تحقیقات کاملا نشان می‌دهد که کمیته ملی دموکراتیک توسط روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 هک نشده است.

 

یکی از افشاگران آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که در دیدار اخیرش با مدیر سیا به این مساله دست یافته که دولت روسیه در هک "کمیته ملی دموکراتیک" که به گفته مقام‌های آمریکایی دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا محسوب می‌شود، دست نداشته است.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ویلیام باینی، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روس و در این باره گفت: تحقیقات کاملا نشان می‌دهد که کمیته ملی دموکراتیک توسط روسیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 هک نشده است.

این افشاگر با مایک پامپئو، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای بررسی تحلیل‌های صورت گرفته توسط یک موسسه اطلاعاتی آمریکایی دیدار کرد؛ این موسسه مسائل مربوط به هک اطلاعات در کمیته ملی دموکراتیک توسط روسیه را مورد بررسی قرار داده بود و در نامه‌ای به دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده که این داده‌ها توسط شخصی که به کامپیوترهای این کمیته دسترسی داشته است افشا شده و هکی در کار نبوده است.

این موسسه پس از تحلیل داده‌ها به این نتیجه رسید که هک از سوی جاسوس‌های روسی صورت نگرفته است و این در حالی است که این گزارش با یافته‌های قبلی در ژانویه سال جاری میلادی در تضاد است.

افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا گفت در جریان دیدارش با مدیر سیا یافته‌های خود را با وی به اشتراک گذاشت و کاملا این مساله را مشخص کرده که روسیه در نشت اطلاعات مربوط به کمیته ملی دموکراتیک دخیل نبوده است.

وی با اشاره به این مساله که چگونه همکارانش میان یک مرکز داده در نیوجرسی و مرکز داده دیگر در انگلیس تحقیق کرده گفت: کاملا مشخص است که دانلود اطلاعات شخصی و داخلی بوده و علت آن هم سرعت مربوط به دانلود داده‌هاست که نشان می‌دهد این روند از داخل صورت گرفته است. در مجموع 16 گیگابایت داده با توقف 12 دقیقه‌ای بین هر کدام دانلود شده است که نشان می‌دهد این اقدام توسط شخصی از داخل کمیته ملی دموکراتیک صورت گرفته است.

این افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌داند چه کسی می‌توانسته در این اقدام دست داشته باشد گفت: ممکن است شخصی در داخل کمیته ملی دموکراتیک آمریکا این کار را انجام داده باشد اما ما نمی‌توانیم به شخص خاصی اشاره کنیم.

وی همچنین ادامه داد: آژانس امنیت ملی آمریکا و پلیس اف‌بی‌آی اطلاعات زیادی را نسبت به آنچه که به رئیس‌جمهور ارائه کردند در دست دارند و همه آنچه را که اتفاق افتاده به ترامپ نگفتند. آنها نمی‌خواهند مردم آمریکا حقیقت را بدانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.