سلیم الجبوری از نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق خواست که به جلسه های پارلمان عراق بازگردند و نقش فعالی در قوه مقننه دولت مرکزی داشته باشند.

 

رئیس پارلمان عراق بر ضرورت توجه به اجرای گفتگوها برای حل بحران میان بغداد و اربیل تاکید کرد و خواستار بازگشت نمایندگان کرد به پارلمان شد.

به گزارش جماران، به نقل  از شبکه خبری سومریه نیوز، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق بر اهمیت دادن فرصت به اجرای گفت‌وگوها و دستیابی به راهکار برون رفت از بحران میان بغداد و اربیل تاکید کرد.

وی در جریان دیدار با نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق  به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و منطقه و نیز تلاش های طرفهای سیاسی برای حل بحران میان بغداد و اربیل، مساله کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه پرداخت.

الجبوری خاطرنشان کرد: مرحله کنونی به آرامش و گشودن صفحه جدیدی از روابط میان دولت مرکزی و اقلیم نیاز دارد. مشارکت ملی ایجاب می کند که همه طرفها به قانون اساسی پایبند باشند و اقدام علیه آن به نفع هیچ کس نیست.

وی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق خواست که به جلسه های پارلمان عراق بازگردند و نقش فعالی در قوه مقننه دولت مرکزی داشته باشند.

الجبوری بر اهمیت حفظ وحدت کشور و لطمه نزدن به امنیت و ثبات آن تاکید کرد.

از سوی دیگر نمایندگان حزب دموکرات کردستان تلاش های رئیس پارلمان عراق را در از بین بردن بحران و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان گروه‌های سیاسی به گونه‌ای که  وحدت و ثبات کشور را تضمین کند  ستودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.