فتوای مرحوم امام رضوان‌الله علیه چیست که ایشان برمبنای آن فتوا، عضویت آقای سپنتا نیکنام عضو منتخب شورای شهر یزد را که چهار سال بر این کرسی تکیه زده بوده است خلاف شرع دانسته‌اند؟

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حجتی کرمانی

به گزارش جماران؛ محمدجواد حجتی‌کرمانی عضو مجلس خبرگان قانون اساسی طی یادداشتی در روزنامه اطلاعات به موضوع عضو زرتشتی شورای شهر پرداخت.

وی نوشت:

1ـ اول روی سخنم با آقای جنّتی است. اگر ایشان به خاطر داشته باشند در مجلس خبرگان دوم در خدمت ایشان بودم. آقای هاشمی ـ رحمةالله علیه در آن ایام در نمازجمعه در مورد حقوق بانوان سخنانی گفته بود که تا حدی سنت‌شکنی تلقی شد ـ البته از سوی عده‌ای منجمله آقای جنتی. گفتگو در این زمینه در خبرگان دوم درگرفت و حقیر به جانبداری از آقای هاشمی داشتم سخن می‌گفتم که آقای جنتی با عصبانیت صحبت‌های مرا قطع کرد و جلسه را هم به هم زد (به صورت‌جلسات مراجعه شود). می‌خواهم به ایشان یادآوری کنم که ایشان تحمل نظر مخالف را نداشته‌اند و ندارند.

2ـ یک سؤالی از ایشان دارم اولاً: فتوای مرحوم امام رضوان‌الله علیه چیست که ایشان برمبنای آن فتوا، عضویت آقای سپنتا نیکنام عضو منتخب شورای شهر یزد را که چهار سال بر این کرسی تکیه زده بوده است خلاف شرع دانسته‌اند؟ ثانیاً آیا این فتوا، به صورت قانون مدوّن ـ قانون اساسی یا عادی ـ درآمده است یا در رساله‌ای آمده است؟ عیناً مرقوم فرمائید.

از آقای جنتی می‌پرسم: عضویت در شورای شهر «حق» ایرانیان نیست؟ بفرمائید؟

گفته‌ها و کارهای برخی از ما عمامه به سرها، عملاً و قولاً سخنان امام خمینی را هم نقض می‌کند...

اصل مطلب هم مشکل معرفتی ماست ما نمی‌دانیم امروزه حتی دولت‌های مقتدر «وکیل» مردمند و «وکالت» یک زرتشتی آن هم در شورای شهر که دولتی هم نیست، بالضروره جایز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.