عادل الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود گفت که در دیدار با تیلرسون درباره آنچه "خطر ایران بر منطقه" می‌خواند و بحران قطر گفت‌وگو کردیم.

 

وزیر خارجه قطر مدعی شد که در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در مورد خطر ایران بر منطقه گفت‌وگو کردیم.

به گزارش جماران به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود گفت که در دیدار با تیلرسون درباره آنچه "خطر ایران بر منطقه" می‌خواند و بحران قطر گفت‌وگو کردیم.

از سوی دیگر، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در ریاض درباره آنچه "نقش ایران در ایجاد ناامنی" می‌خواند، گفت‌وگو کرده است و اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های اروپایی به استراتژی تحریم علیه ایران بپیوندند.

هم‌چنین وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه عربستان گفت: در مورد سیاست جدید ترامپ علیه ایران گفت‌وگو کردیم.

بر اساس گزارش النشره، رکس تیلرسون مدعی شد: در مورد خطرات ایران و شبه نظامیان وابسته به آن در منطقه با همتای عربستای خود گفت‌وگو کردیم.

هم‌چنین بر اساس گزارش عکاظ، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما تلاش می‌کنیم تا روابط محکمی میان عراق و کشورهای عربی ایجاد کنیم تا یک عراق قوی به دور از تاثیرات ایران و شبه نظامیان وابسته به آن بسازیم.

وی در اظهاراتی ادعا کرد: سپاه از مهم‌ترین عوامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.