یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما از هجوم اینترنتی و هک کردن اطلاعاتی علیه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه و نقض حقوق بشر و بازداشت خودسرانه شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکایی نگران هستیم.

 

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که ما و هم‌پیمانان‌مان درصدد تغییر فعالیت‌های پلید و بی‌ثبات‌کننده ایران هستیم.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری العین در پاسخ به این سوال که ترامپ هفته گذشته استراتژی جدیدی علیه ایران مطرح کرد، موضع و برنامه‌های پنتاگون در رابطه با این استراتژی چیست؟ مدعی شد: ما نگران فعالیت‌های ایران هستیم، ایران موشک‌های بالستیک خود را گسترش می‌دهد و از تروریست‌ها حمایت‌ مالی می‌کند. همچنین ایران از جنایت‌های بشار اسد علیه ملت سوریه حمایت می‌کند و اسرائیل و کشتیرانی آزاد در خلیج‌ (فارس) را تهدید می‌کند.

وی افزود: ما همچنین از هجوم اینترنتی و هک کردن اطلاعاتی علیه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه و نقض حقوق بشر و بازداشت خودسرانه شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکایی نگران هستیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در رابطه با موضع پنتاگون در مورد استراتژی جدید ترامپ علیه ایران گفت: وزارت دفاع به منظور همکاری امنیتی تمام فعالیت‌های خود از جمله موضع استفاده از زور علیه ایران را بررسی می‌کند و ما تلاش می‌کنیم به منظور ایجاد فشار بر نظام ایران گفت‌وگوهای جدیدی با هم‌پیمانان‌مان داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه ایران اخیرا سفری به قطر داشته است، نزدیکی روابط تهران و دوحه، واشنگتن را تهدید می‌کند؟ گفت: ما در پنتاگون معمولا در مورد تبادلات دیپلماسی معمولی میان کشورها اظهارنظر نمی‌کنیم.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که نزدیکی روابط تهران با دوحه ممکن است شما را تهدید کند زیرا بزرگ‌ترین پایگاه‌های منطقه‌ای شما در این کشور قرار دارد، گفت: ما قطر را تشویق می‌کنیم که از تنش‌ها دوری کند. به منظور حفظ امنیت در منطقه راه‌حل‌های مشترک را ایجاد کند و با هواپیماهای نظامی آمریکایی همکاری کنند تا ماموریت‌شان در عراق، سوریه و افغانستان را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.