امیر پوردستان اظهار داشت: «بحمدالله موضع‌گیری جمهوری اسلامی خوب بود. یک ارتباط و همدلی بین ایران، عراق و ترکیه برقرار شد و دیدیم این همدلی سبب شد حکومت اقلیم از مواضع خود عقب‌نشینی کند».

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط اقلیم کردستان عراق، گفت‌، تنش و شرارتی در مرزهای کشورمان مشاهده نشده است.

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم آیت‌الله کنی در دانشگاه امام صادق(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حرکتی که در کردستان عراق و حکومت اقلیم انجام شد، در ادامه طرح خاورمیانه جدید و یک سیاست شیطانی آمریکایی بود. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در سوریه و عراق موفق نبودند لذا طرح خاورمیانه جدید را از اقلیم کردستان شروع کردند تا بتوانند یک منطقه ناامن را در آنجا ایجاد و شرارت‌هایشان را از آنجا آغاز کنند.

وی افزود:‌ بحمدالله موضع‌گیری جمهوری اسلامی خوب بود. یک ارتباط و همدلی بین ایران، عراق و ترکیه برقرار شد و دیدیم این همدلی سبب شد حکومت اقلیم از مواضع خود عقب‌نشینی کند و امروز شاهد یک آرامش نسبی در منطقه‌ هستیم و قطعا در روزهای آینده تسلط حکومت مرکز عراق بر حکومت اقلیم بیشتر خواهد شد.

جانشین فرمانده کل ارتش درباره تأ‌ثیر وضعیت اقلیم کردستان بر امنیت مرزهای ایران، نیز گفت: ما در مرزها هیچ نگرانی نداشتیم. مرزهای شمال‌غرب و غرب ما از اقتدار و توان بسیار خوبی برخوردار است. حرکت‌ها را رصد می‌کردیم و متناسب با حرکت‌ها ظرفیت‌های دفاعی را در خود ایجاد نمودیم و هیچ‌گونه تنش و شرارتی را در مرزها شاهد نبودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.