دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «از ابتدای حکومت آمریکا تاکنون هیچ رئیس‌جمهور آمریکایی از واژه جعلی خلیج ع. ر.ب.ی استفاده نکرده بود و روی قبر سربازان آمریکایی نیز خلیج فارس نقش بسته است، ولی ترامپ به دلیل اوج یاس خود از این واژه جعلی استفاده کرد».

 

به گزارش جماران؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که «آمریکایی‌ها به صراحت گفته‌اند ایران در حال نفوذ در منطقه است»، گفت: آنان از موشک‌های ما هراس دارند و این موفقیت‌ها از همان خاکریزهای دفاع مقدس به دست آمده است.

محسن رضایی صبح پنج‌شنبه در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهدای استانهای قم، مرکزی، سمنان و مرکزی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا افزود: آمریکایی‌ها امروز به دلیل نفوذ ایران در منطقه عصبانی هستند و می‌گویند که ایران و متحدانش حلقه محاصره عربستان و صهیونیست‌ها را تنگ‌تر کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای حکومت آمریکا تاکنون هیچ رئیس‌جمهور آمریکایی از واژه جعلی خلیج ع. ر.ب.ی استفاده نکرده بود و روی قبر سربازان آمریکایی نیز خلیج فارس نقش بسته است، ولی ترامپ به دلیل اوج یاس خود از این واژه جعلی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که «ملت ایران همواره شگفتی‌ساز بوده و امروز نیز دشمن عصبانی است و شرایط برای رشد فراهم است»، ادامه داد: ترامپ می‌گوید اوباما اشتباه کرده و نباید فقط هسته‌ای را می‌دید و حضور ایران در سوریه و لبنان را هم می‌دید و حالا می‌خواهم این مسائل را اصلاح کنم و بعد تحریم‌ها را تشدید و متحدان در منطقه را علیه ایران بسیج کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که «باید تهدیدات را مثل جنگ خنثی و به فرصت مبدل کرد»، تصریح کرد: باید از این فرصت بهره‌برداری کرد و اقتصاد و صنعت و وضعیت معیشت مردم را درست و برادری‌ها و ارزش‌های انقلابی را احیا کرد.

وی با بیان این‌که «امروز فضای جهانی به نفع ماست و با صرف هزینه هنگفتی برای برجام، این هزینه امروز به نفع ما شد»، تأکید کرد: امروز مشخص شد که آمریکایی‌ها اخلالگر هستند که پس از ۱۲ سال مذاکره و رسیدن به توافق آن را نپذیرفتند.

وی گفت: ایران اولین کشور در مقابله با تروریسم است و این شرایط شرایط بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کرد و از این فضای بوجود آمده در عرصه ملی و بین المللی استفاده کنیم.

رضایی تصریح کرد: در تمام زمینه‎ها رهبر معظم انقلاب برای این کشور، مسیر انتخاب و سیاستگذاری کردند، ولی باید به این سیاست‌ها به خوبی عمل شود که اگر این سیاست‌ها عملیاتی شود نقشه راه کشور مشخص است و از این تهدیدات نیز عبور خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که «خیلی‌ها می‌گفتند اگر با آمریکا ارتباط بگیریم ایران بهشت خواهد شد و اشتباه می‌گفتند»، گفت: حالا دیدیم که این حرف صحت نداشته و رئیس جمهور جدید آمریکا زیر همه چیز زده است.

وی تأکید کرد: ما رهبری داریم که ظرفیت بسیار عظیم در عرصه‌های سیاسی معنوی دارد و بزرگ‌ترین نعمت پس از امام زمان(عج) ایشان هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصریح کرد: این سروصدها و جار و جنجال‎ها به خاطر ترساندن و عقب زدن ماست؛ ترامپ غلط کرد که این‌گونه صحبت کرد؛ ملت ما به فضل پروردگار چنان سیلی به آمریکا بزنیم که گذشتگان وی نیز چنین سیلی نخورده باشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که «جنگ و دفاع مقدس به اندازه یک کشور و دولت بزرگ و انقلاب عظیم جریان داشت»، گفت: تبیین اقدامات شهدای اطلاعات عملیات برای نیروهای مسلح و نسل‌های آینده بسیار مهم است و باید از تجربیات رزمندگانی حاضر بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: اطلاعات نیروی زمینی از بخش‌های مهم جنگ بود که از صفر فعالیت خود را شروع کرد که از نظر خطرپذیری شرایط حساسی داشتند و هر اقدامی می‌خواستیم انجام دهیم اول اطلاعات باید وارد میدان می‌شد.

رضایی با بیان این‌که «هیچ کشوری وجود ندارد که نیروی اطلاعاتی نداشته باشد» خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کشورهای دنیا با استفاده از نیروهای اطلاعاتی، امنیت ملی خود را حفظ می‌کنند درحالی‌ که در دفاع مقدس هیچ زیرساخت و امکانات اطلاعاتی وجود نداشت.

وی با بیان این‌که «بسیاری از امکانات در دفاع مقدس توسط جوانان و نوجوانان کم سن و سال ایجاد شده بود» اظهار کرد: یک‌ سال بعد از انقلاب اسلامی، هسته‌ اطلاعاتی در کشور تشکیل شد و بعد شروع جنگ نیز همان افرادی که هسته اطلاعاتی را تشکیل داده بودند، هسته زمینی را نیز از صفر تشکیل دادند.

وی با اشاره به این‌که «شهدای اطلاعات در جنگ پیشگام هستند» اظهار داشت: جانبازان و شهدای اطلاعات هم پیشگام هستند و هم پیشکسوت؛ چراکه قبل از هر علمیات، نیروهای اطلاعاتی باید وارد عمل می‌شدند و اطلاعات دشمن را به دست‌ می‌آورند. در زمان جنگ خبری از ماهواره های شناسایی نبود و نیروهای اطلاعات با جسارت و شجاعت و هنر خود باید اطلاعات دقیق و جزیی را پیرامون دشمن ارایه می‎کردند؛ حتی تغییر مدیران و فرماندهان جنگی عراق نیز برای ما مهم بود، زیرا با فهم این تغییرات، تغییرات ذهنی فرماندهان اصلی عراق مشخص می‎شد. هنوز قدر و منزلت فداکارانی که در این عرصه فعالیت کردند شناخته شده نیست و امیدواریم که خدمات و رشادت‌ها به جامعه عرضه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: ما در جنگ کار بزرگ‌تری از آزادسازی خرمشهر انجام دادیم که آثار آن در موشک‌سازی و موفقیت‌های جبهه مقاومت در منطقه و اقتدار امروز ملت می‌بینیم و آن موفقیت دستیابی به اقتدار از دست رفته ۴۰۰ ساله قبل بوده است.

وی در ادامه گفت: علت اینکه در کشور عده‌ای می‌خواهند چهره دفاع مقدس را سیاه نشان دهند به دلیل این است که نمی‌خواهند این بخش دوم پیروزی در جنگ دیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.