بشار جعفری گفت، همه مناطق تحت اشغال و حقوق غصب شده سوریه به صاحبان قانونی‌اش بازخواهد گشت و شهرک‌نشینان اسرائیلی دیر یا زود باید جولان را ترک کنند.

 

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: حمایت برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت از اسرائیل باعث ارتکاب جنایات جنگی از سوی این رژیم شده است.

به گزارش جماران، به نقل از النشره، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت پیرامون اوضاع خاورمیانه با تاکید بر اینکه حمایت کشورهای عضو دائم شورای امنیت از اسرائیل موجب گردن کشی این رژیم در منطقه و ارتکاب جنایات جنگی و ضد انسانی شده، گفت: این حق سوریه است که بر بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ حاکمیت کند، این حق غیرقابل گفت‌وگو و عقب نشینی است.

وی گفت، همه مناطق تحت اشغال و حقوق غصب شده سوریه به صاحبان قانونی‌اش بازخواهد گشت و شهرک‌نشینان اسرائیلی دیر یا زود باید جولان را ترک کنند.

جعفری با بیان اینکه ما از حق خود در بازپس‌گیری مناطق اشغال شده و آزادسازی شهروندان خود از اشغال‌گری اسرائیل در منطقه جولان با استفاده از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت هرگز عقب نخواهیم نشست، تصریح کرد، ادامه سکوت سوال برانگیز بین‌المللی درباره سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل، این دولت را ترغیب می کند به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت با حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مسلح تروریستی در منطقه تحت اشغال جولان از جمله "جبهة النصرة" و داعش ادامه دهد.

وی تاکید کرد، اسرائیل با حمایت مستقیم و غیرمستقیم از داعش به جنایت‌های خود ادامه داده و در راستای حمایت از تروریستها چندین بار به سوریه حمله هوایی کرده است.

جعفری از سخنان نماینده انگلیس مبنی بر اینکه کشورش به صدور بیانیه بالفور افتخار می‌کند، ابراز تعجب کرد.

وی اشاره کرد: به جای اینکه سازمان ملل  در اقدامات خود بازنگری کرده و اشتباهات گروه‌های خود را تصحیح کند همین روش را در قبال فلسطین به کار گرفته به طوریکه مجمع عمومی بر اساس قطعنامه ۱۸۱ در سال ۱۹۴۷ اقدام به تجزیه فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی کرد و پس از آن اسرائیل با فشار ابرقدرت به عضویت سازمان ملل در آمد.

جعفری گفت : سازمان ملل تنها نیمی از قطعنامه ۱۸۱ را اجرایی کرده و آن اینکه به رژیم صهیونیستی مجوز تاسیس این دولت را در فلسطین داد این در حالی است که حق فلسطینیان را در خصوص تشکیل کشورشان نادیده گرفته و از طرفی نیز به کلی از اجرای قطعنامه ۱۹۴ مبنی بر بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان سرباز زده است.

وی تاکید کرد، سوریه معتقد است که شورای امنیت مسئولیت تاریخی در اصلاح امور با اتخاذ اقدامات فوری برای پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در اراضی کشورهای عربی از جمله منطقه جولان و عقب نشینی از اراضی فلسطین و جنوب لبنان تا خط چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ و اجرای قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸ و ۴۹۷ شورای امنیت برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.