معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران همچنین هزینه جاری برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این مبلع در سال گذشته حدود ۴۷۵ میلیارد تومان بوده است.

 

به گزارش جماران؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران هزینه جاری برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

سمیع‌الله حسینی مکارم در نشست شورای امید تهران که بعدازظهر امروز با حضور اعضای مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر پایتخت و استاندار تهران در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: نیروی انسانی مشغول به کار در شهرداری تهران تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود و این درحالی است که این آمار در حال حاضر به ۶۸ هزار ۱۳۶ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد  ۸۳۶۷ نفر در شهرداری تهران و همچنین سازمان‌های وابسته به این سازمان مشغول به کار شده و درمجموع شهرداری تهران حقوق و مزایای ۱۲۶ هزار نفر را می‌پردازد. در واقع کارکنان بسیاری از شرکت‌های خدماتی وابسته به شهرداری تهران نیز ازسوی این سازمان پرداخت می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران همچنین هزینه جاری برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این مبلع در سال گذشته حدود ۴۷۵ میلیارد تومان بوده و بنابر این آمار، مبلغ پرداختی‌های شهرداری تهران افزایش قابل‌توجهی داشته است.

او یادآور شد: این درحالی است که تنها 21 درصد از درآمدهای شهرداری تهران درآمد پایدار بوده و 79 درصد از مجموع درآمدهای شهرداری تهران، درآمدهای ناپایدار هستند. همچنین در حالی که در سنوات گذشته حدود 72 درصد از درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و سازها تامین می‌شده، هم‌اکنون تنها 42 درصد از این درآمدها از محل عوارض ساخت و ساز تامین می‌شود و شایان ذکر است که از این مبلغ نیز حدود 70درصد دریافت شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در ادامه به ارائه آماری درباره بافت‌های فرسوده پرداخت و ضمن مقایسه میزان بافت‌های فرسوده شهرستان‌های مختلف با پایتخت گفت: درحالی که ۱۳ هزار هکتار از بافت‌های فرسوده در ۷ کلان‌شهر کشور قرار دارد، مجموع بافت‌های فرسوده تهران حدود ۳۲۶۸ هکتار است. بنابر این آمار، 5 درصد از مجموع بافت‌های شهری تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند. همچنین در این میزان از بافت‌های فرسوده، ۱۱٪ از واحدهای مسکونی تهران قرار دارد و ۱5 درصد از کل جمعیت پایتخت نیز در این مناطق اسکان دارند که در نهایت می‌توان گفت حدود ۴ میلیون نفر از جمعیت تهران در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

حسینی مکارم همچنین به برخی مطالبات و معوقات مالی شهرداری تهران پرداخت و در این رابطه گفت: بنابر آماری که در دست داریم دولت حدود ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است و حال آن‌که شهرداری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهی دارد که از این مبلغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون مربوط به بدهی شهرداری تهران به بانک شهر است و علاوه بر آن، برآورد می‌کنیم باتوجه به وضعیت نامنظم و بی سر و سامان اسناد و مدارک ثبتی مالی در شهرداری تهران در سال‌های قبل، حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد نیز بدهی ثبت‌نشده وجود داشته باشد و بنابر این می‌توان گفت مجموع بدهی شهرداری تهران حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.