سازمان ملل همچنین هشدار داد که هزاران آواره مسلمان روهینجایی دیگر همچنان به دلیل سرگردانی در مرز این دو کشور ممکن است بعدا به این تعداد اضافه شوند.

 

سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تعداد آوارگان روهینجایی که از اواخر ماه اوت تاکنون از خشونت‌های نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند به ۵۸۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل همچنین هشدار داد که هزاران آواره مسلمان روهینجایی دیگر همچنان به دلیل سرگردانی در مرز این دو کشور ممکن است بعدا به این تعداد اضافه شوند.

آنگونه که سازمان ملل اعلام کرده تنها در ۴۸ ساعت گذشته بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تن از این آوارگان به این مرز رسیده‌اند.

آندرج ماهچیج، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آژانس آوارگان این سازمان در تماس با مقامات بنگلادش از آنها خواسته تا فورا آوارگانی که از خشونت‌ها و شرایط دشوار داخل میانمار فرار می‌کنند را بپذیرد.

این سازمان همچنین از بابت تداوم ورود آوارگان جدید از جمله کودکان و سالمندان که دچار کم آبی و گرسنگی به دلیل طی یک سفر طولانی شده‌اند اظهار نگرانی عمیق کرد.

یک مقام مرزبانی بنگلادش اعلام کرد که آوارگان جدید در یک منطقه ممنوعه نگهداری می‌شوند هرچند که علت آن مشخص نشده است.

به گفته سازمان ملل این افزایش یکباره ۴۵ هزار نفری تعداد آوارگان مسلمان روهینجایی در برآوردهای جدید این سازمان به دلیل افزایش دسترسی به برخی مناطقی است که آوارگان حاضر در آنها قبلا شمارش نشده بودند.

این رقم شامل آوارگانی که در منطقه ممنوعه نگهداری می‌شوند، ‌نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.