فرمانده گارد سلطنتی بحرین، دوشنبه از مذاکره بحرین و روسیه برای بهره‌مندی از سامانه دفاع هوایی روسی S-400 خبر داد.

 

تنها با گذشت یک هفته از توافق روسیه و عربستان سعودی بر سر سامانه موشکی S-400، کشور دیگری در خاورمیانه علاقه خود را برای برخورداری از این سیستم دفاع هوایی ابراز کرد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناصر بن حمد آل خلیفه، فرمانده گارد سلطنتی بحرین، دوشنبه از مذاکره بحرین و روسیه برای بهره‌مندی از سامانه دفاع هوایی روسی S-400 خبر داد.

این فرمانده به خبرنگاران گفت: هم‌اکنون در مرحله مذاکره با روسیه قرار داریم اما به یاری خداوند این فرایند را به پایان خواهیم برد. بحرین و روسیه در بخش نظامی همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته‌اند. دیدارها میان دو طرف در حال برگزاری است، مذاکرات مسیر خود را طی می‌کند و روابط میان رهبران دو کشور نیز برقرار شده‌ است. ما علاقه داریم که این روابط دوجانبه را تقویت کنیم و تعداد تسلیحات روسی در نیروی نظامی بحرین را افزایش دهیم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که روسیه و عربستان سعودی در دیدار پادشاه عربستان از مسکو در اوایل ماه جاری میلادی، بر سر تامین سامانه موشکی S-400 به توافق رسیدند. دمیتری پسکف، سخنگوی کرملین نیز در این باره اظهار کرد، این توافق از چشم‌انداز خوبی برخوردار است.

در همین حال، ولادیمیر کوژین، دستیار رییس جمهور روسیه در امور همکاری‌ فنی نظامی گفت، توافق بر سر S-400 با طرف سعودی در آینده بسیار نزدیک محقق خواهد شد.

ترکیه نیز کشور دیگری از خاورمیانه است که در پی توافق با روسیه بر سر این سامانه در 12 سپتامبر، اولین قسط خود برای برخورداری از سامانه دفاع هوایی S-400 را پرداخت کرده است.

طرح موفق سامانه  S-400، نسل بعدی سامانه موشکی زمین به هوای سیار روسیه است که با سه گونه متفاوت از موشک‌ها سازگار است؛ موشک‌هایی که قادر به تخریب هدف‌های هوایی در فواصل نزدیک تا بسیار دور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.