«برت مک گورک» ادعا کرده که طی 48 ساعت گذشته 75 حمله هوایی از سوی ائتلاف علیه مواضع داعش در رقه انجام شده است.

به گزارش جماران؛ «برت مک گورک» نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف «مقابله با داعش» گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه در حال پیشروی خانه به خانه علیه داعش در «رقه» هستند.

نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف به رهبری واشنگتن برای مقابله با داعش می‌گوید که نبرد «رقه» وارد مرحله پایانی شده و نیروهای دموکراتیک سوریه در حال پیشروی هستند.

امروز دوشنبه در خبرها آمده بود که نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر از عناصر کُرد تشکیل شده حدود 90% از شهر رقه را که در اشغال داعش قرار داشت، آزاد کرده‌اند.

«روجدا فیلات» فرمانده عملیات موسوم به «خشم فرات» اعلام کرد که نیروهایش در جبهه های شمالی و شرقی رقه در حال پیشروی به سمت مواضع داعش هستند.

حال، یک مقام ارشد آمریکایی و نمیاینده ویژه واشنگتن در ائتلاف به رهبری این کشور برای «مقابله با داعش» گفته است: «نبرد رقه وارد مرحله پایانی می‌شود». 

«برت مک گورک» ادعا کرده که طی 48 ساعت گذشته 75 حمله هوایی از سوی ائتلاف علیه مواضع داعش در رقه انجام شده و زمینه را برای حمله نیروهای دموکراتیک سوریه هموار کرده است.

وی افزود: «جنگجویان نیروهای دموکراتیک سوریه خانه به خانه در حال پیشروی هستند. دیروز 17 منطقه شهری پاکسازی شد و هفته گذشته 100 منطقه پاکسازی شد».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.