داعش در ساعات ابتدایی روز شنبه اقدام به آتش زدن چاه‌های نفت حویجه کرد و نیروهای عراقی با گذشت دو روز همچنان در تلاش برای مهار حریق هستند.

 

به گزارش جماران؛ داعش چاه‌های نفت منطقه حویجه در شمال عراق را به آتش کشید.

مقام‌های ارتش و دولت عراق روز دوشنبه اعلام کردند گروه داعش چاه‌های نفت حویجه در شمال کشور را به آتش کشیده است.

منطقه الحویجه، واقع در غرب استان کرکوک، یکی از دو منطقه عمده در عراق است که همچنان در کنترل پیکارجویان افراطی گروه داعش قرار دارد.

داعش در ساعات ابتدایی روز شنبه اقدام به آتش زدن چاه‌های نفت حویجه کرد و نیروهای عراقی با گذشت دو روز همچنان در تلاش برای مهار حریق هستند.

بنا بر اعلام مقام‌های نظامی عراق، حریق در یکی از چاه‌های نفت مهار شده و عملیات مهار آتش در دو چاه دیگر احتمالا تا سه روز دیگر طول خواهد کشید.

مقام‌های ارتش می‌گویند داعشی‌ها با هدف کند کردن پیشروی نیروهای عراقی مورد حمایت آمریکا، و همچنین شبه نظامیان شیعه، اقدام به این کار کرده‌‌اند.

به گفته سرهنگ محمد الجبوری از فرماندهان ارتش عراق، داعش با آتش زدن چاه‌های نفت و ایجاد ستون‌های دود تلاش می‌کنند از حملات هوایی در امان بماند.

شرکت دولتی نفت شمال عراق می‌گوید به دلیل احتمال وجود تله‌های انفجاری در منطقه، اعزام هیات کارشناسی برای ارزیابی خسارات وارده خطرناک است.

میدان نفتی «علاس» در ۳۵ کیلومتری جنوب حویجه، یکی از منابع اصلی درآمد داعش بوده که در سال ۲۰۱۴ ‌بخش‌هایی از سوریه و عراق را اشغال کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 756339
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.