بنعالی ییلدیریم گفت: تغییر اوضاع در مرزهای جنوبی ترکیه و اقدام برای تشکیل یک کشور ساختگی مساله‌ای است که امنیت ملی ترکیه را به چالش می‌کشاند.

 

نخست وزیر ترکیه هشدار داد، دولت اقلیم کردستان مسئول رخدادهای پیش‌رو در منطقه است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در جریان سخنرانی در شمال غرب این کشور درباره رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق که در 25 سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شد گفت: تنها برادران کرد ما در منطقه زندگی نمی‌کنند. گروه‌های قومیتی دیگری نیز در اقلیم کردستان ساکن هستند. ما باید به آنها نیز رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: دولت منطقه‌ای کردستان بدون آنکه از ساکنان منطقه بپرسد، با رویکردی حریصانه با آتش بازی می‌کنند. دولت اقلیم کردستان مسئول رخدادهایی است که در منطقه اتفاق می‌افتد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه سخنرانی خود گفت: همه باید این مساله را بدانند. تغییر اوضاع در مرزهای جنوبی ترکیه و اقدام برای تشکیل یک کشور ساختگی مساله‌ای است که امنیت ملی ترکیه را به چالش می‌کشاند.

ییلدیریم ادامه داد: زمانی که حقوق ما و امنیت ملی ترکیه مطرح می‌شود نمی‌توانیم کنار بایستیم. ما با ایران و عراق برای جلوگیری از خطری که منطقه را تهدید می‌کند، همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.