پوتین در این کنفرانس خبری، اعلام کرد که روسیه و ترکیه درصدد «تقویت هماهنگی‌های» فی‌مابین جهت پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه هستند.

 

رئیس‌جمهوری روسیه درباره مساله همه‌پرسی غیرقانونی اداره اقلیم کُرد در شمال عراق، گفت که موضعش همان موضع اعلام‌شده وزارت خارجه روسیه است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، که شامگاه پنج‌شنبه برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای‌اش وارد آنکارا شده بود، پس از دیدار دوجانبه، در جمع خبرنگاران حاضر شد.

پوتین در این کنفرانس خبری، اعلام کرد که روسیه و ترکیه درصدد «تقویت هماهنگی‌های» فی‌مابین جهت پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه هستند.

پوتین تأکید کرد که «شروط لازم» برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه «فراهم شده است».

روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین، بر عزم‌شان برای افزایش تلاش‌ها در راستای «فعال‌سازی منطقه کاهش تنس در ادلب» تأکید کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به این‌که با اردوغان درباره تحولات مربوط به همه‌پرسی اخیر در اقلیم کردستان گفت‌وگو کرده است، گفت: «ما درباره همه‌پرسی استقلال، که در کردستان عراق برگزار شد، رایزنی کردیم... موضع اصولی روسیه پیشتر توسط وزارت خارجه‌مان اعلام شده است.»

وزارت خارجه روسیه، چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسکو در ارتباط با همه‌پرسی استقلال اخیر کردستان عراق به طور کامل از تمامیت ارضی و وحدت عراق حمایت می‌کند اما در عین حال به حقوق کردها نیز احترام می‌گذارد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.