وزارت بازرگانی چین نیز امروز اعلام کرد، این کشور به طور فراگیر تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را به اجرا در آورده است.

 

وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: ارتش این کشور همه تدارک‌های لازم را برای حفظ حاکمیت ملی و صلح و ثبات منطقه‌ای در مواجه با خطر جنگ در شبه جزیره کره در نظر گرفته است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین این اظهارات را در یک نشست ماهانه در شهر پکن در پاسخ به سوالی درباره‌ تدارک‌های چین در صورت بروز جنگ بر سر بحران کره شمالی مطرح کرد.

وی در این حال تاکید کرد که دیدگاه چین این است که این مساله باید از طریق مذاکرات حل شود نه تدابیر نظامی. او گفت اقدام نظامی گزینه‌ای برای حل تنش‌ها نیست.

در عین حال وزارت بازرگانی چین نیز امروز اعلام کرد، این کشور به طور فراگیر تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را به اجرا در آورده است.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت دفاع چین به خبرنگاران در شهر پکن، گفت: تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی یک دوره حائل را برای اجرای ممنوعیت‌های مربوط به واردات زغال سنگ و شیلات از کره شمالی در نظر گرفته است.

این اظهارات وی در پاسخ به سوالی درخصوص اطلاعات گمرک چین که نشان می‌دهد این کشور در ماه اوت 1.6 میلیون تن زغال سنگ از کره شمالی وارد کرده مطرح شد. این اولین واردات زغال سنگ چین از زمانی که این کشور در ماه فوریه خرید سوخت از کره شمالی را ممنوع کرد محسوب می‌شود.

در تاریخ 14 اوت وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: اجازه تصفیه گمرکی هر مقوله‌ای که پیش از آن در بنادر بوده تا قبل از اجرایی شدن تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی در پنج سپتامبر را می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.