حبیب‎اله بیطرف در بازدید از موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی، درباره نظام فناوری صنعت نفت و بایدها و نبایدهای این نظام صحبت کرد و گفت: این موسسه می‎تواند به عنوان اتاق فکر، فرصتی راهبردی برای نفت باشد.

 

به گزارش جماران؛ معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: وزارت نفت در مسیر ظرفیت‎سازی برای توسعه و بسط دانش فنی در حوزه‎های مختلف و انتقال فناوری، فعالیت‎هایی را آغاز کرده و معتقد است امکان استفاده از ظرفیت‎های پژوهشی و مطالعاتی در جریان اجرای قراردادهای جدید نفتی فراهم می‎شود.

حبیب‎اله بیطرف در بازدید از موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی، درباره نظام فناوری صنعت نفت و بایدها و نبایدهای این نظام صحبت کرد و گفت: این موسسه می‎تواند به عنوان اتاق فکر، فرصتی راهبردی برای نفت باشد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‎های مطالعاتی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی تاکید و تصریح کرد: مدیریت، سرمایه و فناوری، سه موضوع کلیدی در صنعت نفت است و موسسه می‎تواند در هر سه بخش، نقش مهمی ایفا کند.

بیطرف به اهمیت همکاری‎های بین‎المللی در حوزه فناوری هم اشاره کرد و افزود: گزارش‎های بین‎المللی موسسه و ایده‎های خلاقانه‎ای که از این مجموعه نشات می‎گیرد، می‎تواند در بهبود بسیاری از فرآیندهای کاری صنعت نفت موثر باشد.

به گفته وی، نظام فناوری در صنعت نفت مقوله‌‏ای بسیار جدی است و از این رو، تبیین وضع موجود و دورنمای فناوری صنعت نفت ضرورت دارد که موسسه می‎تواند در این مسیر با تدوین نقشه راه فناوری به وزارت نفت کمک کند و پیشنهادهای خود را در قالب راهکارهای عملی ارائه دهد.

بیطرف ادامه داد: وزارت نفت در مسیر ظرفیت‎سازی برای توسعه و بسط دانش فنی در حوزه‎های مختلف و انتقال فناوری، فعالیت‎هایی را آغاز کرده و معتقد است امکان استفاده از ظرفیت‎های پژوهشی و مطالعاتی در جریان اجرای قراردادهای جدید نفتی فراهم می‎شود.

وی همچنین با اشاره به قراردادهای پژوهشی که در بخش بالادست و پایین دست صنعت نفت بین شرکت‎های اصلی وزارت نفت و دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی امضا شده است، ابراز امیدواری کرد که این قراردادها به خوبی عملیاتی شوند.

معاون وزیر نفت، نظارت بر خروجی قراردادهای پژوهشی را نیز حائز اهمیت عنوان کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‎های همکاران صنعت نفت در موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی، جایگاه این موسسه را بسیار مهم و راهبردی خواند و گفت: موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی می‎تواند به عنوان بازوی فکری و همکار پژوهشی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ایفای نقش کند.

علی مبینی دهکردی، رئیس موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی هم در جریان بازدید معاون وزیر نفت از این مجموعه، توضیحات مختصری درباره فعالیت‎های موسسه ارائه و طرح پیشنهادی خود را با عنوان «چارچوب طراحی سیستم نوآوری ستاد صنعت نفت»، ناظر بر موضوع‌هایی از جمله ارتقای فناوری صنعت نفت، سازوکار تبادل فناوری، چالش‎های مدیریت فناوری صنعت نفت، آسیب‎شناسی فناوری در این صنعت، بومی سازی فناوری و لزوم اتصال به شبکه ایرانیان فعال در حوزه فناوری برتر جهان ارائه داد.

ارائه گزارش‎هایی درباره فعالیت‎های موسسه در چارچوب سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، تدوین ترازنامه هیدروکربوری و دورنمای انرژی کشور از سوی پژوهشگران ارشد موسسه نیز از دیگر بخش‎های این بازدید بود.

بر اساس این گزارش، بیطرف با همراهی مدیران کل حوزه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری، دیروز از مرکز اسناد، کتابخانه و فضاهای آموزشی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 751846
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.