ستار محمودی اظهار داشت: روزانه بیش از ۲۰۰۰ حادثه نه چندان ریز در کشور داریم. ما نسبت به سامورایی داریم که با دو دست شمشیر بزند و افتاده باشد. باید اعتماد ایجاد کنیم.

به گزارش جماران؛ سرپرست وزارت نیرو با تاکید بر اینکه هدف گذاری ها باید به درستی صورت گیرد تا کارها به نتبجه برسد، گفت: مدیر باید کار را به مقصد برساند.  مدیریت هنر و فن است و مدیر باید از منابع به درستی هدایت وند و کار را به سرانجام رساند.  

ستار محمودی در نخستین همایش مدیران آینده صنعت برق، گفت: مدیریت تصادفی هم امکان دارد و کار یا خوب انجام می شود یا بد؛ باید تجربه کسب کرد اما مگر عمر آدم چقدر است؟ مدیریت باید با آموزش و آگاهی باشد. اگر در کشوری منابع مدیریتی باشد از سایر منابع نیز به خوبی استفاده می‌شود. کشورهای گوناگون با منابع مدیریتی از صفر به اوج رسیدند و از اوج به صفر. مالزی، هند و ایران از صفر به اوج رسیدند؛ اما عراق، لیبی و ... از اوج به صفر رسیدند. 

وی افزود: ما باید بدانیم که مدیر را برای کجا تربیت می کنیم. وزارت نیرو برای همگان آشناست. وزارت نیرو در ایران این ماموریت را دارد که زیرساخت های توسعه پایدار را در عرصه تامین انرژی و آب با بهترین توان پاسخگویی بوجود آورد. خدمات را استمرار، هزینه را کاهش و بازار را توسعه دهد و دانش روز را به کار گیرد.

سرپرست وزارت نیرو اظهار کرد: روزانه بیش از ۲۰۰۰ حادثه نه چندان ریز در کشور داریم. ما نسبت به سامورایی داریم که با دو دست شمشیر بزند و افتاده باشد. باید اعتماد ایجاد کنیم.  بخشی از اعتماد خصلتی و بخش عمده ای آموختنی است. شفاف سازی، توازن در کار، آینده نگری و ... تمرین و ممارست می طلبد.  امروز در ایران در صنعت آب و برق با وجود اینکه تقریبا انحصاری هستند،  رقبای زیادی داریم از جمله شهرداری ها، صنایع آب و برق با یکدیگر ، گمرکات و ... .

محمودی با تاکید بر اینکه باید بسیاری از تجربیات گذشته را مورد توجه قرار دهیم تا تفاوت بین علم روز و عمل خود را ببینیم، گفت: ما در حوزه آب سد می سازیم و پس از مدتی می‌گویند اسمش را نیار، سد مافیاست. مدیریت یک بعدی نمی شود. حلقه های ارتباطی و خروجی را نمیتوان نادیده گرفت. وزارت نیرو می تواند مدیران نسل جدید و آتی را آموزش دهد و به همین منظور در دولت یازدهم بر این مساله متمرکز شدیم. 

وی تصریح کرد: وزارت نیرو وزارتخانه ای دانش بنیان است؛  پژوهشگاه و مراکز تحقیقات دارد؛ زمانی دانشگاه هم داشت. باید علاوه بر کسب علم در دانشگاه،  صبر را افزایش داد و تجربه کسب کرد. ما مدیر آکادمیک نمی خواهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 751819
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.