معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن بلافاصله با انقلاب برخورد کرد و آن را برنتابید. آنها با تمام عِده و عُده بزرگترین جنگ‌ها را به ما تحمیل کردند. آموزه‌های عاشورا در آنجا به کار گرفته شد و دشمن موفق نشد بلکه مجبور به عقب‌نشینی شد.

 

به گزارش جماران؛ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد:‌ مدافع حرم مبتنی بر آموزه‌های عاشورا است. آنها اجازه ندادند طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکل بگیرد. اینکه آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد موضوع مهمی است و آثارش بیشتر از این حرف‌ها است.

سردار مسعود جزایری عصر امروز در همایش «دفاع از حق از جبهه تا محکمه» گفت: خدا را شاکر هستم که در این جمع فرهیخته هستم. برای من مایه مباهات است که در جمع رزمندگان دفاع مقدس هستم.

وی با بیان اینکه از جمع حقوقدان و وکلا انتظار می‌رود بیش از پیش به مسائل و مشکلات برسند، اظهار داشت: شما به وضعیت مسلمانان میانمار نگاه کنید. افرادی که فرار می‌کنند حتی جا برای اسکان ندارند. اعضای این جمع می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نظام، از فرزندان خود انتظار دارد به این مسائل بپردازند، مثلا مساله اخیر اقلیم کردستان که جای کار حقوقی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

جزایری تاکید کرد: موضوعاتی داریم که بسیار بزرگ هستند و زمان احتیاج است تا عمق آن را درک کنیم. در ایام محرم هستیم، دشمن در صحرای کربلا فکر می‌کرد با کشتن فرزند رسول خدا می‌تواند نور خدا را خاموش کند. هدف دشمن از شهادت امام حسین (ع)، نابودی اسلام بود و فکر کرد این اتفاق افتاده است و کار تمام شد. اما قرن‌ها گذشت و انقلاب اسلامی به تبع عاشورا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب اسلامی در عاشورا است، تصریح کرد: دشمن بلافاصله با انقلاب برخورد کرد و آن را برنتابید. آنها با تمام عِده و عُده بزرگترین جنگ‌ها را به ما تحمیل کردند. آموزه‌های عاشورا در آنجا به کار گرفته شد و دشمن موفق نشد بلکه مجبور به عقب‌نشینی شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توطئه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ نیز با فشار دشمن مواجه بودیم که همه از آن اطلاع دارند. به صورت جدی در بعضی مواقع فشارها آنچنان بود که اگر تجربه دفاع مقدس و آموزه‌های جنگ نبود، کشور نمی‌توانست این فشارها را تحمل نمی‌کند. اگر خودباوری که در دفاع مقدس به آن رسیدیم، نبود نمی‌توانستیم در برابر آمریکا بایستیم.

جزایری ادامه داد: دفاع مقدس آورده‌هایی داشت که تبدیل به قدرت شد، اگر قدرت داشته باشیم می‌توانیم خود را به دشمن تحمیل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت منطقه ابراز داشت: با اوضاع و احوال منطقه آشنا هستیم. الان در سال پنجم مقاومت در سوریه هستیم. پدیده‌ای به نام داعش شکل گرفت و ما با پدیده مدافع حرم آشنا شدیم. اگر در آینده حرفی برای گفتن داریم برای همین موضوع است. مدافع حرم مبتنی بر آموزه‌های عاشورا است. آنها اجازه ندادند طرح خاورمیانه جدید آمریکا شکل بگیرد. اینکه آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد موضوع مهمی است و آثارش بیشتر از این حرف‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.