وزیر خارجه روسیه از تلاش‌های ریاض برای متحد کردن مخالفان سوری قبل از آغاز دور جدید مذاکرات صلح سوریه در ژنو استقبال کرد.

 

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت: ما از تلاش‌های عربستان برای متحد کردن مخالفان سوریه براساس اصول سازنده جهت مذاکرات مستقیم با نظام سوریه در ژنو استقبال می‌کنیم.

وی گفت: مناطق کاهش تنش در سوریه که نتیجه مذاکرات آستانه با مشارکت طرف‌های روسیه، ترکیه و ایران و آمریکا و اردن است شاهد کاهش چشمگیر سطح خشونت در سوریه است و عملیات بازسازی در آنجا آغاز شده است.

اواسط سپتامبر جاری کشورهای ضامن روند آستانه از رسیدن به توافق برای تأسیس مناطق کاهش تنش در استان ادلب خبر دادند.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه ماه میلادی گذشته اعلام کرد که سازمان ملل برای برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو طی ماه اکتبر تلاش می‌کند.

در همین راستا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به اخبار منتشر شده درباره حمله روسیه به مقرهای نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که واشنگتن بر روی کانال‌های تماس با مسکو برای کاهش تنش حساب باز می‌کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز دوشنبه مجددا جنگنده‌های روسیه را به هدف قرار دادن مقرهایشان در دیرالزور متهم کردند اما وزارت دفاع روسیه این اخبار را تکذیب کرده است.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.