سفیر مسکو در برلین گفت: مسکو نسبت به احیای تمام‌عیار تعامل سیاسی و رویکرد مثبت در تمامی حوزه‌های همکاری میان آلمان و روسیه امیدوار است.

 

سفیر مسکو در برلین اعلام کرد، روسیه امیدوار است دولت جدید آلمان بر احیای مذاکرات سیاسی و اعتماد متقابل میان دو کشور متمرکز باشد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر گرینین، سفیر مسکو در برلین گفت: مسکو نسبت به احیای تمام‌عیار تعامل سیاسی و رویکرد مثبت در تمامی حوزه‌های همکاری میان آلمان و روسیه امیدوار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه انتظار دارد که دولت جدید آلمان نیز رویکرد مشابهی در سیاست‌های خود داشته باشد.

گرینین اضافه کرد: به طور مشخص، سیگنال‌های مثبتی در این رابطه در جریان کمپین‌های انتخاباتی قابل دریافت بود.

وی افزود: طرف روسی نسبت به همکاری سازنده با دو حزبی که احتمالا دولتی ائتلافی تشکیل خواهند داد و نیز احزاب جناح مخالف، امید دارد.

این سفیر روس تصریح کرد: به رغم چالش‌های مشخص موجود، عدم وجود گزینه جایگزین برای همکاری در حوزه‌های مختلف امری بدیهی بوده که برلین نیز نسبت به آن آگاه است.

وی اظهار کرد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که روسیه به دنبال مداخله در انتخابات پارلمانی آلمان بوده، وجود ندارد و افرادی که می‌خواهند مسکو را در این زمینه متهم کنند، دارای قوه تخیل بالایی هستند.

گرینین گفت: روسیه مانند هر کشور دیگری در سیاست خارجی خود مطابق با منافع ملی عمل می‌کند و در عین حال، خواهان مذاکره مبتنی بر احترام و اعتماد با تمامی شرکایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.