مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: همه‌پرسی کردستان یک خیانت به ملت کُرد حتی کردهای عراق است که یک شخص می‌خواهد خود را به عنوان رهبر و یا رئیس جمهور کشوری که هنوز معلوم نیست معرفی کند.

 

به گزارش جماران؛ مشاور عالی مقام معظم رهبری معتقد است همه‌پرسی کردستان توطئه جدید آمریکاست که پس از شکست داعش کلید خورده است.

صفوی  پس از مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه خوازرمی  برگزار شد، در جمع خبرنگاران  و در پاسخ به اینکه همه‌پرسی کردستان چه تبعاتی می‌تواند برای منطقه داشته باشد گفت:  این یک سیاست ایجاد تنش و بحران در منطقه به صورت بلند مدت است .

وی افزود: پارلمان و دولت مرکزی عراق قطعا با این مساله برخورد خواهند داشت و دولت ترکیه نیز که 20 میلیون کرد دارد به این جواب خواهد داد.

وی در خصوص مواضع ایران نیز گفت: راه‌های هوایی بسته شده و امیدواریم چهار کشور همسایه عراق مرزهای زمینی خود را به روی عراق ببندند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: تصور من بر این است که پس از شکست داعش این توطئه جدید صهیونیست‌ها و آمریکاست  که بیش از همه مردم کرد از آن متضرر خواهند شد.

صفوی با بیان اینکه ما  بیش از ۵۰ سال از کردهای عراق حمایت کردیم، تصریح کرد:  همه‌پرسی کردستان یک خیانت به ملت کُرد حتی کردهای عراق است که یک شخص می‌خواهد خود را به عنوان رهبر و یا رئیس جمهور کشوری که هنوز معلوم نیست معرفی کند.

وی ادامه داد: امید من این است که مردم کرد منطقه، و دولت‌های ترکیه، ایران، عراق و سوریه با این توطئه مقابله کنند.

صفوی در ادامه به سخنان ترامپ در سازمان ملل اشاره و اعلام کرد: حرف‌های ترامپ حرف‌هایی غیرعقلانی، غیر خردمندانه، ابلهانه و نشان‌دهنده شخصیتی ناپایدار است، این فرد از نظر روحی و روانی نرمال نیست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان گفت: امیدوارم مردم آمریکا تحمل چهارساله این شخص را نداشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.