دولت عراق از تمامی کشورهای جهان خواست تا فقط با بغداد درخصوص مسأله گذرگاه‌های مرزی و مسائل نفتی تعامل داشته باشند.

دولت بغداد امروز (یک‌شنبه) از اقلیم کردستان خواست تمامی گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها را به دولت فدرال عراق تحویل دهد.

به گزارش جماران، به نقل از سومریه‌نیوز، در پی پافشاری اقلیم کردستان برای آن که فردا (دوشنبه) همه‌پرسی خود را برای جدایی از عراق برگزار کند، دولت عراق به این اقلیم دستور داد تا تمامی گذرگاه‌های مرزی و همچنین فرودگاه‌ها را به دولت فدرال عراق تحویل دهد.

دولت عراق همچنین از تمامی کشورهای جهان خواست تا فقط با بغداد درخصوص مسأله گذرگاه‌های مرزی و مسائل نفتی تعامل داشته باشند.

در بیانیه دولت عراق که پس از نشست شورای وزارتی امنیت ملی به ریاست حیدر العبادی صادر شد، آمده است: گذرگاه‌های مرزی متعلق به دولت فدرال است. منافع نفتی نیز بر اساس قانون اساسی عراق متعلق به ملت عراق است.

طبق این بیانیه، این شورا تدابیری را که طرف‌های ذی‌ربط اتخاذ خواهند کرد، بررسی کرده است که از جمله این اقدامات تشکیل کارگروهی برای بازپس‌گیری اموال عراق از حساب‌های اقلیم کردستان و اموال حاصل از صادرات نفت است.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق از دادستانی کل نیز خواست تا تمامی کارمندان دولت در اقلیم کردستان را که اقدامات برای همه‌پرسی را اجرا می‌کنند، تحت تعقیب قرار دهد.

شورای وزارتی امنیت ملی همچنین تاکید کرد که برای پیگیری پیامدهای برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان به صورت مداوم تشکیل جلسه خواهد داد.

این شورا تاکید کرد که دولت متعهد است تمامی وظایف قانونی محول شده به خود خصوصا دفاع از حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن و امنیت و ثبات ملت آن را با تمامی راهکارهای مطرح شده در قانون اساسی انجام دهد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق به این مساله اشاره کرد که دولت بغداد تاکید دارد، پیرامون مساله همه‌پرسی و نتایج غیرقانونی آن گفت‌وگو و مذاکره نخواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.