حیدر العبادی گفت: بیشتر مشکلات اقلیم کردستان داخلی است و ارتباطی با بغداد ندارد. مشکلات کردستان به دلیل گسترش فساد و مدیریت نادرست است.

 

نخست وزیر عراق اعلام کرد، بیشتر مشکلات اقلیم کردستان داخلی است و ارتباطی با بغداد ندارد.

به گزارش جماران، به نقل از اسکای نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (یک شنبه) در کنفرانس خبری اعلام کرد: ما مخالف تشکیل یک کشور نژادی هستیم.

وی نسبت به بازگشت به "دوره تاریکی" نیز هشدار داد.

العبادی تصریح کرد: بیشتر مشکلات اقلیم کردستان داخلی است و ارتباطی با بغداد ندارد. مشکلات کردستان به دلیل گسترش فساد و مدیریت نادرست است.

وی افزود: ما دست به گام‌هایی برای حفظ وحدت عراق خواهیم زد که این کشور برای تمامی عراقی‌ها باشد.

العبادی تصریح کرد: همه‌پرسی به امنیت تمام منطقه لطمه وارد می‌کند. همه پرسی کردستان به منزله تقسیم عراق است.

نخست وزیر عراق مسئولان کرد را به سیطره بر حدود یک چهارم نفت عراق متهم کرد.

وی گفت: نقشه عراق در معرض تلاشی جهت تقسیم کشور بر اساس قومی و نژادی است.

نخست وزیر عراق همچنین اعلام کرد: ما شهروندان کُرد خود را رها نخواهیم کرد. عراق متعلق به تمامی عراقی‌ها خواهد ماند و اجازه نخواهیم داد که عراق ملک طرف‌های خاصی باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه رهبران این است که از مردم خود در مقابل خطرهایی که آنها را احاطه کرده است، حفاظت کنند و آنها را در معرض خطر قرار ندهند و آنها را وارد درگیری‌های بی فایده نکنند.

العبادی تصریح کرد: در شرایطی که مردم و نیروهای مبارز علیه داعش متحد شده‌اند، ما با دعوت‌های تفرقه افکن و بازگشت به دوره تاریخی و دیکتاتوری غافلگیر شدیم. نیروهای غیرتمند ما تکریت، الانبار و موصل را آزاد کرده و خطر را از اربیل و شهرهای گرانقدر کشور دور کردند و این وظیفه‌ای است که ما آن را انجام داده و برای دفاع از هر وجب از سرزمین ارزشمند عراق انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.