مصوبه‌ای در خصوص مشکلات کارخانه هپکو و آذرآب اراک در جلسه وزرای صنعت و معدن، کار و اقتصاد به تصویب رسید.

 

به گزارش جماران؛ در دومین جلسه‌ای که روز گذشته وزرای صنعت و معدن، کار و اقتصاد برگزار کردند؛ مصوبه‌ای درخصوص مشکلات کارخانه هپکو و آذرآب اراک به تصویب رسید.

در دومین جلسه بررسی وضعیت کارگران کارخانه های  هپکو آذر آب اراک که بعدازظهر دیروز (شنبه یکم مهر ماه) با حضور وزرای صنعت و معدن، کار و اقتصاد در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، حاضرین در جلسه بعد از ارائه راهکارهای مختلفی برای مشکلات دو کارخانه هپکو و آذرآب و کارگران آنها مصوبه‌ای را به تصویب رساندند.

براساس گزارشی که به نقل از محمدرضا حاجی‌پور (رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی) منتشر شده است؛ اعضای حاضر در این جلسه مقرر کردند به منظور انتخاب مدیرعامل جدید، مجمع  عمومی شرکت آذرآب در تاریخ ششم مهر ماه در محل استانداری مرکزی تشکیل شود همچنین تقسیط بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده ۱۸۶ انجام شود و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت در گمرک بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

به گفته حاجی‌پور، در این جلسه مقرر شد در راستای حمایت از تولید داخل ثبت هرگونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشور متوقف شود، تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت شود و شرکت‌های هپکو و آذرآب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمول شدن چک‌های برگشتی این دو شرکت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: پیگیری قراردادهای منعقده شرکت آذرآب با کارفرمایان و به نتیجه رساندن آن و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها و همکاری تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه‌های کارگران هپکو از دیگر مصوبات این جلسه بود.

طبق اظهارات حاجی‌پور همچنین در این جلسه در مورد وضعیت هپکو هم سازمان خصوصی‌سازی مکلف شد طی چند روز آینده نسبت به پرداخت کلیه بدهی‌های این شرکت به کارگران اقدام نماید و نظارت کامل بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد.

به گفته وی، همچنین در جلسه فوق مقرر شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود، قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ساخت ماشین‌آلات راهسازی تمدید شود و قرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.

مذاکرات نمایندگان کارگران هپکو با آذرآب اراک با مقامات دولتی، بعدازظهر دیروز شنبه (یکم مهر) با حضور سه نفر وزرای صنعت و معدن، کار و اقتصاد) و مقامات دولتی دیگر ازجمله رییس بانک مرکزی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مدیرکل اداره دارایی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاون وزیر امنیتی کشور، استاندار استان مرکزی، نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت و معدن استان مرکزی یزدی، اصفی و دارابی (نمایندگان آذرآب) اجتماعی پیرامون بررسی وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اراک برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.