یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش حادثه پلاسکو که در صحن علنی شورا ارائه شد، درخواست کرد تا کمیته‌ای متشکل از کمیسیون‌های تخصصی در شورا و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط با محوریت شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به منظور جلوگیری از حوادثی همچون پلاسکو تشکیل شود.

 

به گزارش جماران، محمد سالاری در جریان هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری، گفت: پس از حادثه‌ غم‌انگیز پلاسکو دغدغه جدی در مورد ضرورت اصول ایمنی در کل کشور ایجاد شد که اگر بتوانیم از بررسی‌ها، ارزیابی‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شده بهره بگیریم بی‌تردید حادثه پلاسکو می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ برای رعایت اصول ایمنی قرار بگیرد.

وی افزود: همانطور که وقتی حادثه تلخ زلزله بم رخ داد پس از حادثه شاهد تغییرات در آیین‌نامه‌های مختلف مقررات ملی ساختمان بودیم و رعایت اصول مربوط به سازه در کل کشور ما و در شهر تهران در نتیجه این حادثه متحول شد می‌توان از حادثه پلاسکو نیز چنین بهره‌ای گرفت.

سالاری با اشاره به اینکه نگرانی‌های این روزها و پس از حادثه پلاسکو قابل تأمل است، افزود: تاکنون کمیته‌های مختلفی از جمله سه کمیته در شورای اسلامی شهر تهران و یک کمیته در دولت به دور از هرگونه نگاه سیاسی و کاملا کارشناسانه گزارش‌های خود را در خصوص حادثه پلاسکو ارائه کرده‌اند اما موضوع اینجاست که بخشی از مشکلات، مربوط به ذی‌نفعان حادثه پلاسکوست یعنی مجموعه‌ای از کسبه‌ای که در آنجا مشغول به کار بودند و آسیب‌های زیادی از این حادثه دیدند. اکنون می‌بایست شهرداری تهران و شورای شهر به عنوان پارلمان محلی با مالک اولیه که بنیاد مستضعفان است مشکلات این افراد را پیگیری و رفع کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما ساختمان‌های بسیاری همانند پلاسکو نه تنها در شهر تهران بلکه در کل کشور داریم. اکنون تنها دو دهه است که مقررات ملی ساختمان در کل کشور ما به تصویب رسیده است و قبل از آن ساختمان‌هایی که ساخته می‌شدند بر اساس این مقررات بنا نشده‌اند لذا بسیاری از ساختمان‌هایی که در مرکز شهر تهران واقع هستند نتیجه همان ساخت و سازهای بدون مقررات است که پیشنهاد من این است که کمیته‌ای متشکل از کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران و سازمان‌ها و نهادهای وزارتخانه‌های دولتی با محوریت شورا شکل بگیرد تا بررسی و نظارت ساختمان‌های ناایمن را بر عهده داشته باشند.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.