وزیر ورزش و جوانان به بیان خاطره‌ای از حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ پرداخت.

 

به گزارش جماران، سلطانی فر  با بیان اینکه ناو وینسنس، هواپیمای ایرباس ایران را روز ۱۲ تیر ۱۳۶۷ مورد اصابت قرار داد گفت: در آن زمان معاون سیاسی استانداری هرمزگان  بودم.

وی افزود: شاید اولین کسی که از این حادثه و جنایت بزرگ آمریکا مطلع شد بنده بودم، چون فرماندار قشم  بلافاصله به بنده اطلاع داد که  روی هوا دیده‌اند هواپیمایمان مورد اصابت قرار گرفته است. باور نمی کردم آمریکا دست به چنین جنایت بزرگی بزند. ابتدا تصور می کردم فرماندار قشم شوخی می‌کند، اما تاکید کرد که دیده‌اند لاشه ایرباس داخل آب افتاد.

وزیر ورزش و جوانان  با بیان اینکه تشکیلاتی در استانداری هرمزگان به نام ستاد تامین داشتیم گفت: ستاد تامین امکانات بیسیم و ارتباطی سریع از جمله هات لاین‌های مختلف را با همه نیروهای نظامی عملیاتی و امنیتی منطقه داشت. سریعا دستور دادم همه شناورهای منطقه برای نجات بازماندگان احتمالی روی آب بروند. بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ فروند قایق و شناورهای مختلف  از جمله شناورهای نیروی دریایی سپاه، قایق های موتوری تندروی نیروی انتظامی و ... را روی آب فرستادیم و گزارش ها حاکی از آن بود که حتی یک نفر زنده نمانده است و هیچ کس هیچ فرد زنده‌ای را نتوانست از آب بگیرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: کل مسافران آن هواپیما ۲۹۰ نفر بودند. مسئولیت جمع آوری اجساد را برعهده داشتم،؛ توانستیم ۱۹۰ جنازه را جمع آوری کنیم، اما ۱۰۰ جنازه از آن حادثه پیدا نشد که احتمالا جریان‌های آبی اینها را به خارج از مرز برده بود یا پودر شده بودند. ۱۰ روز بسیار بحرانی را سپری کردیم. از یک سو خانواده‌ها می‌آمدند و از سوی دیگر نگه داری اینها در آن شرایط سخت آب و هوایی بندرعباس مشکل بود؛ ما ۱۲ کشو سردخانه بیشتر نداشتیم و باید ۱۹۰ نفر را نگه داری می‌کردیم.

وی افزود: مراسم مربوط به این حادثه بزرگ، اطلاع رسانی ها و... خودش یک کتاب است که باید در دوره بازنشستگی آن را بنویسم. داستان و حواشی مربوط به هواپیمای ایرباس و جنایت آمریکایی‌ها توسط ناو وینسنس مثنوی هفتادمن است که باید حتما بعدا به آن بپردازم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.