فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی‌گفت: معرفی وجهه علمی آیت الله هاشمی مغفول مانده است.

 

به گزارش جماران، یاسر هاشمی در آئین زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه آیت الله هاشمی رفسنجانی نکا با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت برای یک دانش آموز توجه به تحصیل است و از همین رو آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه ویژه ای به تعلیم و تربیت داشتند، گفت: ثبات و امنیت امروز جامعه مرهون زحمات و فداکاری های شهدا و بزرگان کشور است.

وی تصریح کرد: در این روز که توجه به مدرسه و دانش آموز است باید به معلمان زحمت کش نیز توجه شود که با صبر و متانت زحمات یک سال تحصیلی را به دوش می کشند تا آینده دانش آموزان را بسازند.

فرزند آیت‌الله هاشمی با بیان اینکه مرحوم هاشمی پیش از آنکه یک سیاست مدار بزرگ در کشور باشد به علم و دانش اندوزی دانش آموزان توجه ویژه داشت، افزود: آیت الله هاشمی پیش از انقلاب برای  تأسیس مدرسه رفاه تلاش کردند و شاید همان مدرسه پایه ای برای پیشبرد اهداف و مواضع انقلابی بود.

وی تاکید کرد: وجهه علمی آیت الله هاشمی و توجه ویژه  به مقوله علم و تعلیم و تربیت مغفول مانده است و ضروی است دانش آموزان با ابعاد علمی این شخصیت برجسته بیشتر آشنا شوند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مرحوم هاشمی یکی از مفسران بزرگ قرآن به شمار می آمدند، تصریح کرد: ایشان حتی در زندان های طاغوت با حفظ و تفسیر قرآن کریم تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در جایگاه یکی از مفسران بزرگ قرآن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه توجه مرحوم هاشمی رفسنجانی به علم و تربیت به عنوان مسائل اصلی بود، ادامه داد: آیت الله هاشمی نه تنها به تحصیل دانش آموزان بلکه به سلامت و ورزش آنها نیز تأکید می کردند.

وی سواد علمی را جزو شاخص های مهم عصر حاضر دانست و گفت: امروز حدود ۱۲ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و این امر در کشور زمانی به اوج می رسد که شرایط تحصیل برای همه محقق شود.

فرزند آیت الله هاشمی با بیان اینکه سواد نشان دهنده رشد یک کشور است، اظهار کرد: دانش آموزان باید از سوادی که کسب کردند در زندگی اجتماعی خود به کار ببندند و گامی نو برای آینده ایران بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.